Muutoksia kiltavalvojiin 2026

Tältä alueelta löydät kaikki ylläpidon tekemät tiedotteet koskien yhteisöä ja erilaisia tapahtumia, jotka järjestetään ylläpidon toimesta. Pääsääntöisesti kaikki tiedotteet ovat näkyvissä pelkästään täällä, mutta erityisen tärkeät asiat saatetaan kiinnittää joka foorumialueen ylimmäksi.
haikailutaide
Riimittelevä runomestari
Viesti:

Muutoksia kiltavalvojiin 2026

Viesti Kirjoittaja haikailutaide »

Iltaa (tai aamua tai muuta kellonaikaa) kiltaan!

Tiedoksi tehtäköön kaikille, että minä jään kiltavalvojan (eli keskustelumoderaattorin) tehtävistä sivuun.

Häärään modetehtävissä vielä heinäkuun, mutta elokuun alusta alkaen multa on enää turha kysyä apua mihinkään tekniseen tai ylläpitotiimin sisäisiin neuvonpitoihin liittyvässä. Kiltamestarit ovat tämän jo mulle myöntäneet.

Ilmoitus ei tarkoita, että olisin lähdössä Killasta, eikä sitä, että Killan säännöt muuttuvat!
Jatkakaa yhä keskustelua teini- ja työturvallisesti, sääntöjen mukaisesti, ja uskoen kanssakiltalaisista ja pienistä erimielisyyksistä mieluummin hyvää ja tahatonta kuin pahaa ja tahallista. Silloin keskustelu sujuu! Joku muu vain valvoo keskusteluja tästedes.

Syynä yksinkertaisesti omat työt ja opinnot (pitäisi valmistua syksyllä ja saada gradu valmiiksi) ja pieni uuvahdus (moderointiin useammalla alustalla). Kaipaan kirjoitusaikaa, sekä tilaa keskustella kirjoittamisesta ja kirjallisuudesta omana itsenäni.

Olen jo alkukesästä ehdottanut kiltamestareille, että ennen Marrashaastetta voisi hakea uusia kiltavalvojia, ja tämä on käynnistymässä todennäköisesti loppukesästä.
Kannustan siis kaikkia Killan sääntöihin perehtyneitä (lue: kaikkia käyttäjiä, vähintään tämän jälkeen!) ja aktiivisia keskustelijoita harkitsemaan hommaa. Siitä saa paljon kivoja teknisiä valtuuksia pienen viestintävastuun lisäksi!

Haikailu kiittää parista valvojan vuodesta ja muutamista mukavista sanoista modetoiminnan palautekyselyissä! Ojennan hattuni eteenpäin.
Kirjoitan eeppistä folklore-fantasiaa aikuiseen, mutten "kummaan" tyyliin; SuSu ja Pusu samassa Maailmanjärven maailmassa, Yksisarviset jossain muualla.
Hautumassa myös historiallinen romantasia-aihio ja lasten/nuorten hevoskirjasarja.
R
RikuY
Raapustelija

Re: Muutoksia kiltavalvojiin 2026

Viesti Kirjoittaja RikuY »

Hyvää palautumista moderaattorin pestistä, ja menestystä niin akateemisiin kuin muihinkin projekteihin!
shieva
Kiltavalvoja

Viesti Kirjoittaja shieva »

Täältä myös onnea tuleviin haasteisiin!

Ja sanottakoon vielä näin ei-anonyymistikin, että mun mielestä olet hoitanut moderaattorin tointa oikein mallikkaasti. Kaikki eivät ole olleet mielissään siitä, että heidän tekemisistään huomautellaan (kuten nyt vaikka keskustelun ohjaaminen oikealle kanavalle Discordissa), mutta mielestäni olet aina tehnyt sen kohteliaasti. Joskus olet saanut vähän turhankin paljon paskaa niskaan moderaattorin roolin takia. Vaikka huomautuksen kohteelle on ehkä tilanteista tullut paha mieli, niin minä olen arvostanut ja ollut huojentunut siitä, että täällä on joku, joka ohjaa keskustelua ja pitää huolta sääntöjen noudattamisesta.
Merkuria-trilogia
Loralane: esilukijahaku auki, Julia: 1. esilukijakierros tehty, odottaa editointia, Altair: 1. version puoliväli häämöttää

Kiertotie onneen-blogi
haikailutaide
Riimittelevä runomestari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haikailutaide »

Nostan ja muistutan!
Kirjoitan eeppistä folklore-fantasiaa aikuiseen, mutten "kummaan" tyyliin; SuSu ja Pusu samassa Maailmanjärven maailmassa, Yksisarviset jossain muualla.
Hautumassa myös historiallinen romantasia-aihio ja lasten/nuorten hevoskirjasarja.
Vastaa Viestiin