Mulla on tää BookBeatin jonossa, jos ehtisin jossain vaiheessa kuuntelemaan. Kuuntelin vähän aikaa sitten Anne Leinosen Sinä kirjoitat romaanin ja ihan tykkäsin siitä. Ei mitään maailmaamullistavaa, mutta muutamia toimivia huomioita, joista sai lisäinspiraatiota omaan tekemiseen.shieva kirjoitti: 24 Kesä 2026 20:36 Lukaisin tässä kuussa Anneli Kannon Kirjoittamassa-teoksen, ja oli muuten hiton hyvä kirjoitusopas! Täytyy kyllä myöntää, että hotkaisin sen niin nopeasti, että en osaa enää referoida sitä, mutta siis, se oli jotenkin niin lempeästi kirjoitettu. Ostan sen varmaan jossain vaiheessa omaan hyllyyn, se oli juuri sellainen kirja, jonka voisi joskus kirjoittamisen tökkiessä avata ja lukea pätkän sieltä täältä.
Mä harrastan tulostamista, vaikka välillä vähän harmittaakin se paperinkulutus. Mutta musta tuntuu, että oon aina saanut paremmin aikaiseksi kynällä ja paperilla. Jotenkin ajatukset vain virtaavat paremmin kynä kädessä. Ja virheetkin näkee helpommin "punakynän" kanssa, plus että ei tule niin helposti ajauduttua selailemaan kaikkea muuta pitkin nettiä, kun on vain kasa paperia ja kynä jossain sohvan nurkassa.Miksu kirjoitti: 25 Kesä 2026 02:08 Tulostaminen kuulostaa olevan kirjoittajille yllättävän tehokas apu ongelmakohtiin! :D En ole itse koskaan kokeillut eikä ole omaa tulostintakaan, mutta olisi hauskaa jos pystyisi joskus kokeilemaan että voiko tuo oikeasti toimia.
Tällä hetkellä projektini on niin alkuvaiheissa, ettei tarvitse pitkiä pätkiä tulostella ja muistikirja on paikoitellen enemmän käytössä kuin läppäri. Tykkään tästä vaiheesta, kun voi vain kasata rakennustarpeita ja tuntuu, että on saanut isonkin kasan aikaiseksi, vaikkei varsinaisesti ole vielä tehnyt niille materiaaleille mitään