Kirjoittajien Killan logoehdotukset?
Re: Kirjoittajien Killan logoehdotukset?
Mä aloin kanssa innostua tuosta karttaideasta. Tässä lisää paikannimiehdotuksia, jos idea saa tuulta siipien alle. (Aivot halusi nyt keksiä melkein yksinomaan alkusoinnullisia juttuja.)
Satujen salmi, Tieteistorni, Mysteerimajakka, Faktavuoret, Sankarin silta, Runopuro, Inspiraation ikimetsä, Toiminnan tunturi, Luovuuden lahti, Satiirisatama, Kielioppikalliot, Juonijoki/Juonenjoki, Sivuhahmojen saari, Kertojan kartano, Viivyttelijän virta (tai Tajunnanvirta), Liioittelijan luola, Palindromipato, Pahisten puisto, Romantiikan ranta, Hirviöharju, Mustemaa, Säkeiden särkkä.
Satujen salmi, Tieteistorni, Mysteerimajakka, Faktavuoret, Sankarin silta, Runopuro, Inspiraation ikimetsä, Toiminnan tunturi, Luovuuden lahti, Satiirisatama, Kielioppikalliot, Juonijoki/Juonenjoki, Sivuhahmojen saari, Kertojan kartano, Viivyttelijän virta (tai Tajunnanvirta), Liioittelijan luola, Palindromipato, Pahisten puisto, Romantiikan ranta, Hirviöharju, Mustemaa, Säkeiden särkkä.
Vaihdoin nimimerkkiä! Hirmu -> Miksu
Noihin edellisiin paikkaehdotuksiin lisäten, jossain päin karttaahan on totta kai oltava vain Tervahauta. Koska mistä muualtakaan se terva tulee silloin kun tekstin tuottaminen on tosi tervaista
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Kartta kuulostaa ihanalta!
Logoajatuksia: Entäpä ihan kirjat jossain muodossa? Vaikka kaikki eivät kirjoja kirjoitakaan, yleensä tarina ajatellaan kuitenkin kirjan muodossa. Mielestäni jossain oli myös mietitty juonipupuja? Entäpä plothole eli... juoniaukko (apua, lyö tyhjää käännöksen kanssa)?
Logoajatuksia: Entäpä ihan kirjat jossain muodossa? Vaikka kaikki eivät kirjoja kirjoitakaan, yleensä tarina ajatellaan kuitenkin kirjan muodossa. Mielestäni jossain oli myös mietitty juonipupuja? Entäpä plothole eli... juoniaukko (apua, lyö tyhjää käännöksen kanssa)?
kömpii joulusta kolhiintuneena ylös ojan pohjalta Mikä se oli? Jouluko? No, onneksi se on nyt ohitse.
Ja minulla on myös pari lahjaa! Ne löytyvät DeviantArt-tililtäni, mutta pitäisi olla siten asetettu, että kuka tahansa pääsee katsomaan.
Tässä on kahteen ensimmäiseen ideaan ehdotukset. Kommentit otan mieluiten tänne foorumille.
Seuraavaksi voisin ottaa käsittelyyni sen kartta-idean... ja jonkin muun.
Ja minulla on myös pari lahjaa! Ne löytyvät DeviantArt-tililtäni, mutta pitäisi olla siten asetettu, että kuka tahansa pääsee katsomaan.
Tässä on kahteen ensimmäiseen ideaan ehdotukset. Kommentit otan mieluiten tänne foorumille.
Seuraavaksi voisin ottaa käsittelyyni sen kartta-idean... ja jonkin muun.
Viesti poistettu koska käyttäjä lähtee
Viimeksi muokannut Ceridwen, 01 Marras 2024 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Juu, ne mökit liittyvät nanofoorumeihin -- ennen Discourseen siirtymistä (ja sitä seuraavaa katastrofia): Camp nano-tapahtumissa oli mahdollisuus liittyä mökkiin (engl. cabin) joissa oli puoli tusinaa henkeä. Alkuvuosina ihan arvalla, sitten sai antaa kriteerejä ja lopulta muodostaa niitä itse.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Viimeksi muokannut Ceridwen, 01 Marras 2024 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tykkään tuosta vaakunasta jossa on paperi ja sulkakynä, ei tunnu ainakaan liian levottomalta. Toisaalta myös koristeelliset tai hienosti kehystetyt K:t, sekä Derimianin että Ceridwenin, ovat kutsuvia. Ehkä se K voisi myös olla tuossa vaakunassa taustalla, siellä paperin ja sulkakynän (tai muiden elementtien) takana...? Tai jos laittaisi kaksi K:ta, toinen peilikuvana, niin olisi symmetrinen tausta. Kunhan heittelen ajatuksia.
Ja en tiedä olinko ainut, joka heitti idean mökkilogosta, mutta itse en ajatellut sitä ollenkaan nanoon liittyvänä, vaikka muistankin nuo camp-mökit. Ajattelin mökkiä vaan kotoisana ja kutsuvana tilana, jossa on mukava kirjoittaa. Ei sillä että olisin erityisesti kiintynyt mökki-ideaan.
Ja en tiedä olinko ainut, joka heitti idean mökkilogosta, mutta itse en ajatellut sitä ollenkaan nanoon liittyvänä, vaikka muistankin nuo camp-mökit. Ajattelin mökkiä vaan kotoisana ja kutsuvana tilana, jossa on mukava kirjoittaa. Ei sillä että olisin erityisesti kiintynyt mökki-ideaan.
Vaihdoin nimimerkkiä! Hirmu -> Miksu
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Tykkään kovasti Ceridwenin havuisasta vaakunasta, ja ihanaa että täällä on muutenkin ollut keskustelua niin paljon! tulin tässä välissä sanomaan että oon vihdoin siirtymässä joululokaatiosta taas omaan kämppään. Voin siis loppuviikosta kokeilla, jos ehtisin tehdä diginä joitain mahdollisia versioita täällä heiteltyjen ideoiden pohjalta.
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Itse tykkään kovasti tuosta eka kuvan paperi + sulkakynä vaakunasta, mutta toisena kannatan toki edelleen sitä koristeellista K kirjainta. Ja kuten sanottu aiemmin, vaikka jokin ei päätyisikään logoksi asti niin voidaan varmasti keksiä eri kuville jotain muuta käyttöä.
Ite värkkäsin tuossa viime viikolla gimpillä nyt oman versioni koristeellisesta K:sta
Varsinaiseksi logoksi/tunnukseksi kyllä edelleen toivoisin jonkun itseäni asiantuntevamman ja paremman graafisen silmän omaavan henkilön tuotoksia, mutta jos tätä ei muuhun voi käyttää niin vähintään tällä voisi korvata tuon välilehdessä näkyvän Wordpress logon jos ei muuta?
Ite värkkäsin tuossa viime viikolla gimpillä nyt oman versioni koristeellisesta K:sta
Varsinaiseksi logoksi/tunnukseksi kyllä edelleen toivoisin jonkun itseäni asiantuntevamman ja paremman graafisen silmän omaavan henkilön tuotoksia, mutta jos tätä ei muuhun voi käyttää niin vähintään tällä voisi korvata tuon välilehdessä näkyvän Wordpress logon jos ei muuta?
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Sulkakynä on hieno, mutta itseäni myös vaivaa hieman samankaltaisuus Finin (eli fanifiktio- ja kirjoitusfoorumi FinFanFun) logoon.
Kylläkyllä! Tuossa on vielä täysin puhdas läiskä ja tuolla kulmassa toinen... Ei vaan! Rohkeasti vaan kaikki katit pöydälle! Tämä homma ei ole kiinni nopeudesta.
Loistavaa! Itselleni tuo vaakuna ideana on ollut vähän hankala puristettua muotoon. Itse tykkäsin todella kovasti siitä kirjoituskoneesta, mutta itse laittaisin paperiarkkiin vain K-kirjaimen tai kaksi.Logon - tai kiltatunnuksen - suhteen innostuin itse käytännössä tuosta vaakuna-ajatuksesta, vaikka se lainaakin vähän Nanon puolelta. Sen ei tarvitse kuitenkaan visuaalisesti muistuttaa sitä vaakunaa lainkaan. Samoin mietin tuota Finin sulkakynää, joka on kiva kirjoittamisen ja luovuuden symboli enkä siksi sulkisi sitä mahdollisuutena täysin pois. Tykkään myös tuosta tyylitelty alkukirjain -ajatuksesta etenkin logona koska se olisi tarpeeksi yksinkertainen vaikka siinä olisi koristeita.
Alla olevasta linkistä löytyy (toivottavasti) pari luonnoskirjasivua mihin raapustelin ideoita (ja kyllä, eksyin heraldiikkaa käsitteleville sivuille tutkimaan asiaa ja meninpä jopa niinkin pitkälle että mietin pitäisikö tällainen vaakuna rekisteröidä ja tehdä viralliseksi ;D). En saanut luonnoskirjaani kuin lähinnä noita vaakunajuttuja, sillä tyylikäs krumeluuri-K ei ihan lähtenyt kynästä tänään. Niin, ja tosiaan! Nämä ovat vain lyijärihahmotelmia, ja jos näistä kukaan innostuu voisin tehdä myös värilliset ja/tai digitaaliset versiot jostain.
No, mökkiä tehdessäni olin hyvin joulutunnelmissa ja lähin puukynä oli punainen, joka ehkä vaikuttaa asiaan. (Lisäksi olin tyystin unohtanut campin ja sen leirimökkijärjestelyt...) Olen mielissäni, kun jälki kelpaa. Southpawin malli on varmaankin hyvin lähellä sitä, mitä haetaan, joo... [rapsuttaa olematonta partaansa]Derimianin töistä vielä muuten kommentoisin, että niistä tulee kiva tunnelma, mutta tuo mökkihomma tosiaan ei ajatuksena jotenkin minulle iske, vaan lähinnä tulee sellainen jouluinen fiilis. Koristeellinen K taas on mielestäni hyvä logoksi, ja nätimpi kuin omat pikaiset K:ni - sille voisi laittaa vielä neliötaustan jolla on jokin reunus, jotta se varmasti erottuu foorumin tyylipohjasta tai muusta kuvituksesta?
Viimeksi muokannut Ceridwen, 01 Marras 2024 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viimeksi muokannut Ceridwen, 01 Marras 2024 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.