[F] Trivial Pursuit

Tarvitsetko hahmolle nopeasti nimen, mutta oma pääsi lyö tyhjää? Millainen hallintomuoto oli Kuubassa vuonna 1758? Onko sinulla hieno hahmoidea, mutta et pysty sisällyttämään hahmoa omaan tarinaasi, vaikka hän selkeästi ansaitsisi olla osa jotain? Täällä voit sekä jakaa, että vastaanottaa ideoita käyttöösi. Pyydän, että luette kuitenkin alueen säännöt, ennen kuin postaatte ketjuja tälle alueelle.

Valvoja: Quirinea

punnort
Harrastelija
Viesti:

[F] Trivial Pursuit

Viesti: # 1655Viesti punnort »

Sain juuri idean lautapeliaiheiseen novelliin, jossa pelinä on jotain niinkin mundaania kuin Trivial Pursuit. Olen viimeisten 35 vuoden aikana pelannut pelin eri versioita, joten pelin perusidea ja useiden versioiden säännöt kyllä tiedän. En kuitenkaan ole pelannut Triviaalia viimeiseen viiteen vuoteen, joten en tiedä, kuinka uusimmat versiot eroavat vanhemmista. Mitä esimerkiksi nykyään tapahtuu valkoisissa ruuduissa? Ihan vanhimmissa versioissa niistä sai lisäheiton, mutta jossain vaiheessa se muuttui teleporttaukseksi pisteruutuihin.

Jos sijoitan novellin Triviaalin uuteen versioon, onko muita eroja vanhempiin versioihin, jotka pitäisi ottaa huomioon? Ihan eniten pelikokemusta mulla tosiaan on siitä ihan alkuperäisestä 80-luvun lopun versiosta.
salikon
Kauppalistojen rustaaja

Re: [F] Trivial Pursuit

Viesti: # 1656Viesti salikon »

Viimeisimmissä Trivial-versioissa, joita mä olen pelannut, on ollut kysymyksillä myös vaikeustasot. Homma toimii niin, että ruutuun päädyttyä heitetään noppaa uudestaan ja sen perusteella valitaan kortista nopan silmälukua vastaava kysymys. Jokaiselle aiheelle on siis omat korttinsa, esim. vihreä kortti, jossa on sitten ne kuusi kysymystä jne.

Valkoisten ruutujen roolia en muista.
Kaikkihan on jo sanottu, ainakin kaikki tärkeä.
Kirjoitan rivien väliin sen, missä ei ole järkeä.
punnort
Harrastelija
Viesti:

Re: [F] Trivial Pursuit

Viesti: # 1658Viesti punnort »

Kiitos, Salikon. Päädyin käyttämään antamasi tiedonjyvän, vaikka muuten päädyinkin sijoittamaan novellin Triviaalin vanhempaan versioob,
Vastaa Viestiin