Päivän kirjoitusonnistumiset
Valvoja: haikailutaide
Päivän kirjoitusonnistumiset
Luodaanpä tähän siis ketju, jossa voi jakaa onnistumisen hetkiään kirjoittamiseen liittyen. Vähän niin kuin tuuletusta ja torvisoittoa, mutta liittyen pelkästään kirjoittamiseen. Onnistuitko pitkän tauon jälkeen kirjoittamaan jokusen sanan tai saamaan aikaan jotain muuta mikä sai aikaan hyvän ja onnistuneen olon? Raportoikaa positiivisia kirjoituskuulumisia täällä. Muiden viestejä saa totta kai kommentoida ja kehua hyvin tehdystä työstä.
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
- Lou Amnesia
- Aloittelija
- Sanamäärä: 24,106/???
Re: Päivän kirjoitusonnistumiset
Minäpä alotan! Olen siis tehnyt itselleni (ja muille) kirjoittamis-joulukalenterin, ja laitoin sinne muun muassa eri genrejä ja muuta hauskaa. Se tuntui hyvältä idealta kalenteria tehdessä mutta tänään kohtasin tekojeni seuraukset ja kalenterin tehtävänä oli kirjoittaa fantasiaa. Minähän en ole sellaista tehnyt varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Hetken tuskasteltuani tartuin toimeen ja sain aikaiseksi sivun mittaisen katkelman aivan hyvää tekstiä, ja lisäksi kokonaisen kasan ideoita tuohon tarinaan liittyen! Aikeena oli siis kirjoittaa pelkästään pieni pätkä jotain, mutta voi olla että siitä kehkeytyy kokonainen tarina. ja vaikka ei mitään tämänpäiväisen jälkeen syntyisikään, tuli ainakin kiva fiilis tuosta mitä sain aikaiseksi.
Kirjoittamiseen ei ole tahtonut löytyä motivaatiota, vaikka oli kiinnostava kohtaus edessä. Tänään vihdoin pakottauduin aloittamaan kyseisen kohtauksen, pääsin vauhtiin ja sain aikaiseksi 724 sanaa, mikä on enemmän kuin muina päivinä tässä kuussa yhteensä.
Vaihdoin nimimerkkiä! Hirmu -> Miksu
Olen kamppaillut pitkään erään tekstin kanssa, kun en ole oikein tiennyt, mitä se yrittää olla. Tänään sain keskustella aiheesta ja nyt teksti on yhtä vitsiä vaille valmis!
Kaikkihan on jo sanottu, ainakin kaikki tärkeä.
Kirjoitan rivien väliin sen, missä ei ole järkeä.
Olen saanut kirjoitettua ikuisuusprojektiin lähes 6000 sanaa keskiviikon ja torstain aikana ilman mitään ongelmia (missä tällainen into ja helppous oli marraskuussa??) ja sain tänään aamulla päähäni kunnollista juonentynkää, jota tossa tekstissä ei ole ollut vuosiin. :D Tosin sen toteuttaminen tarvitsee ihan valtavan taustatyön, mitä en haluaisi tehdä, mutta potentiaali johonkin järkevään on olemassa pitkästä aikaa.
- Vlad
- Harrastelija
- Sanamäärä: 70 193/75 000
- Viesti:
Taisin saada romaanikäsikirjoituksessani jonkin pidempään vaivaneen solmun auki. Yhtäkkiä sanoja vaan alkoi virrata sen jälkeen, kun oon oikeasti pidempään takunnut tämän kanssa. Nyt sitten tekstiä syntyi vajaat 800 sanaa yhdessä hujauksessa ja ehkä nyt vihdoin tämä pääsee taas etenemään (valmistuisikin sitten ehkä joskus).
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
Olen tässä viime keväästä asti kirjoitellut melkein joka päivä yhtä ja samaa ficciä, ja tänään rupeaisin olemaan siinä pisteessä, että tekstiä on melkein 80k sanaa, juoni on melko lailla kasassa ja ensimmäinen chapteri enää typojen tarkistusta vailla. Nyt kun vielä saisi potkittu itseensä sen verran uskallusta, että saisi sen ao3:een.
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Tää on nyt vain tangentinomaisesti kirjoittamiseen liittyvä onnistuminen, mutta löysin VIHDOIN wordista ominaisuuden, jolla ohjelman teemaa sai muutettua. Onni ja autuus on tummanharmaa tausta! Paljon miellyttävämpää kirjoittaa näin, että työtila ei näytä samalta kuin se opiskelutuskissa näytti :P
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
- Vlad
- Harrastelija
- Sanamäärä: 70 193/75 000
- Viesti:
Mulla piti olla tänään kirjoituslepopäivä, mutta niin vaan kirjotin tänään reilut 1 100 sanaa. Pääsin kohtaan, joka on potentiaalisesti yksi omista lemppareista tässä tarinassa ja pääsin esittelemään yhden omista lempisivuhahmoista.
Nyt voi nautiskella tästä kohtauksesta, koska kohta kierrokset nousee ja vuoristorata alkaa kiivetä kohti loppuhuipennusta.
Nyt voi nautiskella tästä kohtauksesta, koska kohta kierrokset nousee ja vuoristorata alkaa kiivetä kohti loppuhuipennusta.
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sain novellin plänitsän siihen kuntoon, että enää se tarvii vain kirjoittaa. Kiitos, Snowflake method, pelastit minut taas pulasta.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
Novelli kirjoitettu, vieläpä niin hyvissä ajoin, että ehdin luetuttaa sen luottoesilukijalla ja editoida sen tarpeen mukaan ennen kisaan lähettämistä!
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tänään tuli Oivallus! Heittelin ideoita Tammituhannen tarinaan liittyen ja sieltä sitten löytyi idea, joka käy järkeen tarinan kannalta ja antaa mulle sellaisen lopun tarinalle, johon olen tyytyväinen. Tarina loppu kun oli vielä hieman hämärän peitossa ja tämä Oivallus selkeytti sen täysin. Tästä tuli tosi hyvä mieli! Tämän Oivalluksen takia, tarinaan tuli myös täysin uusi hahmo ja en malta odottaa että pääsen juttelemana sen kanssa :)
Marras 18 104/25 000
Joulukalenteritarina 6936
Joulukalenteritarina 6936
Kirjoitin mielestäni hauskan raapaleen. Tällä viikolla on kotipäiviä yllättävän paljon, joten ehkä tulee pitkästyttyä niin pahasti, että kirjoittaminenkin alkaa vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta :D
Kaikkihan on jo sanottu, ainakin kaikki tärkeä.
Fiktiota en ole tänään juuri ehtinyt kirjoittaa (senkin tiedoston avasin juuri), mutta kandiin liittyvät muistiinpanot alkavat olla sillä tasolla, että voin alkaa kirjoittaa sitä kandia.
Kirjoitin viime yönä raapaleen, johon olen melko tyytyväinen. Innoituksen sain tällä palstalla käydystä koodi-keskustelusta, ja siihen tuli yksi logiikan kaava. Minun raapaleisiini tulee aika-ajoin matematiikan kaavoja, ja sitten joutuu pähkäilemään, mikä on kaavan "sanamäärä." Olen päätynyt laskemaan kunkin kaavan yhdeksi sanaksi sen pituudesta riippumatta.