Mitä sarjaa tai sarjoja seuraat juuri nyt? Suositellakin saa!
Mitä sarjaa tai sarjoja seuraat juuri nyt? Suositellakin saa!
Mulla on yleensä kesken monta sarjaa. Viimeisin ihastus on Yle Areenasta Mahdoton tapaus, ranskalainen rikoskomedia, jota on suureksi surukseni jäljellä enää pari jaksoa. Toisaalta samasta paikasta löytyi myös viktoriaaniseen Englantiin sijoittuva rikosdraama(komedia) Neiti Scarlet ja herttua, joka vaikuttaa muutaman jakson perusteella oikein hyvältä. Netflixistä tuijotan Orange is the new blackia, Witcheriä, Ronja Ryövärintytärtä sekä 1900-luvun alun Birminghamin alamaailmaan sijoittuvaa Peaky Blindersia, jota rakastan.
Näistä voin suositella erityisesti Mahdotonta tapausta romanttisten & rikoskomedioiden ystäville sekä Peaky Blindersia, joka on sekä lavastukseltaan että näyttelijäntyöltään ihan huippu. (Cillian Murphy!)
Näistä voin suositella erityisesti Mahdotonta tapausta romanttisten & rikoskomedioiden ystäville sekä Peaky Blindersia, joka on sekä lavastukseltaan että näyttelijäntyöltään ihan huippu. (Cillian Murphy!)
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
Re: Mitä sarjaa tai sarjoja seuraat juuri nyt? Suositellakin saa!
Peaky Blinders on kyllä mahtava. Näyttelijäkaarti on kohdillaan, ja siellä nostaisin kyllä yllätyksenä esille:
Par'aikaa on menossa Justifiedin uusintakierros, kolmoskauden alkupuolella, väliin tilkitsen Bansheeta - kaksi pikkukaupunkeihin sijoittuvaa rikosdraamasarjaa, jotka lähestyvät teemaa aika erilaisilla käsittelytavoilla. Näistä kyllä Justified on laadukkaampi.
Rikosdraamoista ykköspaikkaa kautta aikain pitää henk.koht. listassani Kylmä Rinki (Oz), vankilamiljööseen sijoittuva kuuden tuotantokauden pläjäys vuosituhannen vaihteen kahta puolta.
Par'aikaa on menossa Justifiedin uusintakierros, kolmoskauden alkupuolella, väliin tilkitsen Bansheeta - kaksi pikkukaupunkeihin sijoittuvaa rikosdraamasarjaa, jotka lähestyvät teemaa aika erilaisilla käsittelytavoilla. Näistä kyllä Justified on laadukkaampi.
Rikosdraamoista ykköspaikkaa kautta aikain pitää henk.koht. listassani Kylmä Rinki (Oz), vankilamiljööseen sijoittuva kuuden tuotantokauden pläjäys vuosituhannen vaihteen kahta puolta.
Oh boy... Mistähän sitä aloittaisi?
Lähtökohtaisesti seuraan ainakin kaikkia Star Wars sarjoja ja tällä hetkellä koitan ottaa Bad Batchia kiinni nyt kun kolmas ja tällä tietoa viimeinen kausi sitä on menossa. Se kertoo pähkinänkuoressa erikoisryhmästä Clone Force 99, joka koostuu Jango Fettin muokatuista klooneista, ja sijoittuu aikaan heti käsky 66:n jälkeen ja imperiumin alkuaikoihin.
Sitten on tietysti liuta animesarjoja kuten Goblun Slayer, Dr. Stone ja Demon Slayer vain muutaman mainitakseni. Tunnetummista länsimaisista ihan ihmisten näyttelemistä sarjoista voisi mainita ainakin The Boysin ja Stranger Thingsin. Ja tietenkin on piiiiiitkä lista sarjoja jotka on odottanut katsomistaan pitkään, mutta en ole vielä saanut aloitettua.
Lista alkaa olla oikeasti niin pitkä, että välillä tuottaa vaikeuksia muistaa mihin kohtaan on tullut jäätyä missäkin niin olen ottanut kännykässä käyttöön TV Time sovelluksen (löytyy sekä Applen että Androidin sovelluskaupasta ja on ilmainen) ja merkjaan sinne aina sarjat ja jaksot jotka tulee katsottua. Jos jollakin muullakin on se käytössä tai haluaa ottaa käyttöön niin saa lisätä kaveriksi. Hieman Goodreadsin tapaan muiden profiileisra on aina kiva etsiä uutta katsottavaa
Profiilini osoite (ei hajua miten aukeaa koneella, mutta kännykässä sen kai pitäisi avata mun profiili suoraan socellukseen): https://tvtime.com/r/30tYh
Lähtökohtaisesti seuraan ainakin kaikkia Star Wars sarjoja ja tällä hetkellä koitan ottaa Bad Batchia kiinni nyt kun kolmas ja tällä tietoa viimeinen kausi sitä on menossa. Se kertoo pähkinänkuoressa erikoisryhmästä Clone Force 99, joka koostuu Jango Fettin muokatuista klooneista, ja sijoittuu aikaan heti käsky 66:n jälkeen ja imperiumin alkuaikoihin.
Sitten on tietysti liuta animesarjoja kuten Goblun Slayer, Dr. Stone ja Demon Slayer vain muutaman mainitakseni. Tunnetummista länsimaisista ihan ihmisten näyttelemistä sarjoista voisi mainita ainakin The Boysin ja Stranger Thingsin. Ja tietenkin on piiiiiitkä lista sarjoja jotka on odottanut katsomistaan pitkään, mutta en ole vielä saanut aloitettua.
Lista alkaa olla oikeasti niin pitkä, että välillä tuottaa vaikeuksia muistaa mihin kohtaan on tullut jäätyä missäkin niin olen ottanut kännykässä käyttöön TV Time sovelluksen (löytyy sekä Applen että Androidin sovelluskaupasta ja on ilmainen) ja merkjaan sinne aina sarjat ja jaksot jotka tulee katsottua. Jos jollakin muullakin on se käytössä tai haluaa ottaa käyttöön niin saa lisätä kaveriksi. Hieman Goodreadsin tapaan muiden profiileisra on aina kiva etsiä uutta katsottavaa
Profiilini osoite (ei hajua miten aukeaa koneella, mutta kännykässä sen kai pitäisi avata mun profiili suoraan socellukseen): https://tvtime.com/r/30tYh
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
*grins* Voi kuulkaa, niitä on liikaa ulkoa muistettavaksi enkä just jaksa kaivaa MyDramaListiäni, mutta riittääkö että sanoo niitä olevan yli 10? Ja koska olen melko varma, että olen lähes ainoa joka näitä kyseisiä sarjoja seuraa, en viitsi edes suositella. Kukaan joka ei ole kiinnostunut ei oikeasti jaksa minun jaarituksiani näistä.
”Elämä on aika kummallista. Tässä sitä on ikänsä uskonut, että hopeatarjotinta voi käyttää vain yhdellä tavalla, ja sitten se onkin paljon parempi johonkin aivan muuhun.” -Muumimamma
Törmäsin youtubessa Grimsburg -sarjaan, en tiedä minkä algoritmin perusteella. Vähän niin kuin Banshee ja Pasila olisivat saaneet lapsen, joka elää par'aikaa gootti/emovaihetta. Ei välttämättä jokaisen makuun mutta uppoaa minulle.
Murdochin Murhamysteerit on yksi lempisarjojani, jota olen katsonut ihan alkuajoista lähtien, ja nyt olen uusinta kautta katsellut aina kun jaksan. Criminal Mindsia katson myös ajoittain, mutta sen olen nähnyt niin moneen kertaan, että ihan koko ajan sitä ei jaksa katsoa. Mutta siis rikossarjoista tykkään kovasti. Tällä hetkellä tekisi mieli aloittaa joku uusi sarja, vaikka Disney+:sta, mutta en ole saanut aikaiseksi aloitettua mitään, koska pelkään pettyväni sarjaan ja kokevani, että olen tuhlannut aikaani sen kanssa.
Aloin katsoa uudestaan Supernaturalia.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)