Kerro kirjoitusprojektistasi

Tällä alueella voit keskustella kaikesta, mikä liittyy kirjoittamiseen, mutta ei yksinkertaisesti sovi millekään muulle alueelle.

Valvoja: haikailutaide

Timli
Raapustelija
Viesti:

Re: Kerro kirjoitusprojektistasi

Viesti: # 4030Viesti Timli »

Nyt ois tarkoitus kirjoittaa Harry Potter -fanfic-novelli. Jos se suostuu.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
Neilikka
Aloittelija

Viesti: # 4033Viesti Neilikka »

Mulla on päällimmäisenä kaksi projektia, joista toinen on aikoja sitten (vuonna 2011?) aloitetun ja valitettavasti keskeneräiseksi jääneen fanficin muokkaaminen originaalitekstiksi. Alun perin tarinan idea oli, että varsin dominoivien sukulaistensa varjossa elänyt päähenkilö löytää oman polkunsa elämässä samalla kun poliittiset myllerrykset aiheuttavat kaikenlaisia hankaluuksia. Nyt tilanne on vähän mutkistunut, mukaan on tullut murha/katoamismysteeriä ja aimo annos salaliittoja, ja olen nyt vähän ihmeissäni, miten saan kaikki langat kiedottua yhteen.

Toinen projekti alkoi ajatusleikkinä siitä, mitä olisi tapahtunut, jos Henrik VIII olisi antanut Anna Boleynin elää. Koska ajatus a) oikeista ihmisistä ja b) Tudoreiden ajasta kirjoittamisesta ei tuntunut hyvältä, siirsin idean fantasiamaailmaan. Olen tehnyt tähän oikein kunnon juonirungon, mikä on minulle aika harvinaista suunnitelmallisuutta, ja kirjoittanut muutamia alkulukuja. En tiedä, onko tästä tulossa vähän turhankin melodramaattista meininkiä, mutta aion nauttia matkasta.

Kummallakaan projektilla ei ole otsikkoa (työniminä päähenkilöiden etunimet). Miksi minä en osaa keksiä kivoja työnimiä kirjoitusprojekteilleni? :D
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona. (Tove Jansson: Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia)
anuelina
Aloittelija

Viesti: # 4037Viesti anuelina »

Tällä hetkellä on kesken kaksi tai kolme projektia. Yksi on aloitettu jo ehkä vuonna 2020 ja toinen himpun myöhemmin. Kolmantena olisi tilaustyönä tehtävänä novelli. Onneksi sillä ei ole kovin kiire, sillä se takkuaa todella pahasti.

Tappavat säteet on paahtavaan maailmaan sijoittuva dystopian tyylinen noin 10 000 sanan novelli. Tämä on perinteinen ya-dystopia, sillä teini-ikäinen päähenkilö nousee omalla tavallaan kapinaan hallintoa vastaan ja yrittää omalla toiminnallaan muuttaa maailmaa. Tämän yritän saada maaliin kesän aikana.

Muistutua mua on pidempi juttu, tavoitteena on saada romaani aikaiseksi, mutta katsotaan nyt. Tämäkin on nuorten kirja, jossa päähenkilö etsii itseään ja omaa paikkaansa maailmassa. Kirjassa on paljon nuorten elämään kuuluvia elementtejä; ihastumisia, kapinointia, tunteenpurkauksia, epävarmuutta omasta paikasta ja tunteista. Tällä hetkellä siinä on noin 14000 sanaa, joten paljon on vielä jäljellä. Tätä en ole nyt hetkeen aktiivisesti kirjoittanut, mutta olen kirjannut tapahtumia ym. ylös.

Tilaustyöstä on valmiina aika rujo runko sekä nimi. Ensimmäistä lukua olen kirjoittanut, mutta pelkään, että se ei herätä kiinnostusta. Jos olisin riittävän rohkea, niin laittaisin sen tuonne palauteketjuun luettavaksi.
"Volume doesn't change minds, it closes them"
Keiju
Kiltavalvoja
Viesti:

Viesti: # 4054Viesti Keiju »

Tällä hetkellä kesken on vuosia työn alla ollut teksti, jolla tarkoitus osallistua kirjoituskilpailuun. Sen lisäksi kesken 3 Potter-ficciä. Ficit löytyvät Finfanfunista mutta vaativat kirjautumisen jotta niitä voi lukea. Nyt en ole hetkeen kirjoittanut, mutta aion lähipäivinä jatkaa ja HEINÄssä ehdottomasti kirjotan.
TYÖN ALLA OLEVAT TEKSTIT

Taivaan valtiatar
Lasilintu
Kristallituli
Kadotetut muistot (Fini)
Castellac (Fini)
Jäätuulet puhaltavat luoteeseen (Fini)
Timli
Raapustelija
Viesti:

Viesti: # 4201Viesti Timli »

Päätin koota vihdoin peikkorunoistani kokoelman, mutta niitä oli ennestään vain 9. Tarvitsen siis roimasti lisää. Toisaalta mietin, kuinka monta runoa lukijat jaksaa vuorenpeikkojen ihmis(?)suhteita, toimimista nykymaailmassa ja viittauksia ihmissyönnin ihanuuteen. Tällä hetkellä kokonaistavoitteena on 30, puolet olisi siihen tällä hetkellä valmiina.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
Southpaw
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 4206Viesti Southpaw »

Timli kirjoitti: 17 Heinä 2024 20:22 Päätin koota vihdoin peikkorunoistani kokoelman, mutta niitä oli ennestään vain 9. Tarvitsen siis roimasti lisää. Toisaalta mietin, kuinka monta runoa lukijat jaksaa vuorenpeikkojen ihmis(?)suhteita, toimimista nykymaailmassa ja viittauksia ihmissyönnin ihanuuteen. Tällä hetkellä kokonaistavoitteena on 30, puolet olisi siihen tällä hetkellä valmiina.
Jos niissä on joku selkeä tarina jota seurata (vähän kuin Kalevalassakin) niin mikseipä niitä voisi olla enemmänkin? Tuollainen tarinallinen runokokoelma voisi olla hyvinkin mielenkiintoinen lukea.
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Nunia
Aloittelija

Viesti: # 5301Viesti Nunia »

Aion vihdoinkin kirjoittaa loppuun jo pitkään odottaneen kässärin Lukittujen ovien kaupunki. Sain sen ekan kerran valmiiksi 3-4 vuotta sitten, mutta palautetta tuli, että päähenkilön pitää olla nuorempi. 35v --> 16v, ja aika paljon uusiksi. Sitten tuli palautetta, että loppu ei ole tarpeeksi jännä. Siihen vähän tyssäsin pari vuotta sitten. Nyt käärin hihat ja tulee aikamoinen loppu! (Kunhan nyt keksin sen ensin.) Sulautan samalla pari henkilöä yhteen ja tutkailen, mitä muuta kompurointia siellä matkalla on. Mutta joo, käytännössä koko juttu uusiksi. Taas.
Aoda
Kauppalistojen rustaaja

Viesti: # 5662Viesti Aoda »

Kirjoitan biofiktiota balettitanssija Rudolf Nurejevin (1938-1993) elämästä. Kirjoitin tätä joskus keväällä, mutta ei oikein lähtenyt silloin. Nyt olen yrittänyt kirjoittaa autofiktiota eli omasta elämästäni, mutta tajusin, että se ainakaan ei onnistu. Ihanaa upota toisen ihmisen elämään, ihan toiseen maailmaan.
You don't have to be like everybody else.
Aoda
Kauppalistojen rustaaja

Viesti: # 5663Viesti Aoda »

Nunia kirjoitti: 01 Marras 2024 22:24 Aion vihdoinkin kirjoittaa loppuun jo pitkään odottaneen kässärin Lukittujen ovien kaupunki. Sain sen ekan kerran valmiiksi 3-4 vuotta sitten, mutta palautetta tuli, että päähenkilön pitää olla nuorempi. 35v --> 16v, ja aika paljon uusiksi. Sitten tuli palautetta, että loppu ei ole tarpeeksi jännä. Siihen vähän tyssäsin pari vuotta sitten. Nyt käärin hihat ja tulee aikamoinen loppu! (Kunhan nyt keksin sen ensin.) Sulautan samalla pari henkilöä yhteen ja tutkailen, mitä muuta kompurointia siellä matkalla on. Mutta joo, käytännössä koko juttu uusiksi. Taas.
Mulla oli edellisen projektin kanssa samaa, että loppu ei ollut tarpeeksi jännä eikä tiivistunnelmainen. Tein monta kertaa uudestaan, kunnes ehdotettiin, että tiivistän tosi paljon. Sitten se alkoi toimia. Oli siinä kyllä työtä.
You don't have to be like everybody else.
Marskiih
Aloittelija
Sanamäärä: 36 100 / 38 000
Viesti:

Viesti: # 5668Viesti Marskiih »

Tällä hetkellä oon kirjoitellut fantasianovellia. Ajatuksena oli osallistua kirjoituskilpailuun sen kanssa, mutta en enää kauheasti tykkää siitä tällä hetkellä, joten en ihan tiedä, mitä tekisin sen kanssa nyt. Yritän ehkä kumminkin saada valmiiksi. Ehkä siitä lopulta tulee jotain.

SItten oon nyt lähetenyt työstämään kahtakin eri projektia. Toinen on suunnitelma romaanille, joka olisi aika korkeaa fantasiaa. Juoni alkaa olla alustavasti kehitetty, samoin taikajärjestelmä ja muu sellainen, mutta vielä on aika paljon tehtävänä. Tavallaan haluaisin rakentaa kokonaisen sarjan tähän maailmaan, joten lähden ehkä kehittelemään tarinaa sillä ajatuksella eteenpäin.

Toinen tarina, jota olen lähenyt kehittelemään sai alkunsa jo muutama vuosi sitten kun olin viettämässä juhannusta mun kaverin kavereiden kanssa. Lähdimme kehittelemään perinteistä kauhuelokuvan juonta siihen paikkaan, joten sain ajatuksen juhannuskauhutarinasta. Aika kauas päädyin alkuperäisestä tarinasta kylläkin. Tässäkin alkaa olla kaikki aikalailla pohdittuna, joten pitäisi vain alkaa kirjoittamaan. Sitä ennen pitäisi kyllä päättää, tuleeko tästä pitkä teksti, vai novelli :D
Vastaa Viestiin