Killan oman joulukalenterin toteutus, deadline teksteille 10.11.2024
Re: Killan oman joulukalenterin toteutus, deadline teksteille 10.11.2024
Ihana idea! Ilman muuta haluaisin osallistua, mutta vähän pelottaa, saanko mitään aikaan. Vaatinee vielä vähän kypsyttelyä ennen kuin uskallan ilmoittautua. Goottikauhu, steampunk ja noir lähtökohtaisesti ois omia genrejä. Noirista olisi epämääräinen ideanpoikanen ja steampunk-joulutarina taas kuulostaa siltä, että se kirjoittaisi itse itsensä.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Itse asiassa löysin "levynkulmalta" fantasiamysteerin, jonka voisin työstää tähän tarkoitukseen. Sopisiko?
Siis tarkoitan nimenomaan tuota yhdistelmägenreä, fantasiamaailma + pikku dekkari.
Siis tarkoitan nimenomaan tuota yhdistelmägenreä, fantasiamaailma + pikku dekkari.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Osallistun genrellä fanfiction. Tähän sopiva ideanpoikanen on pyörinyt päässä jo useamman vuoden ja tuumin, ettei se tule ikinä kirjoitetuksi jos en nyt tartu tilaisuuteen.
Ehkä vähän aikaista kysyä, mutta mitä jos ei saada 24:ää tekstiä kasaan? Olettaisin että valmistuneet tekstit julkaistaan silti blogissa tavalla tai toisella?
Ehkä vähän aikaista kysyä, mutta mitä jos ei saada 24:ää tekstiä kasaan? Olettaisin että valmistuneet tekstit julkaistaan silti blogissa tavalla tai toisella?
Vaihdoin nimimerkkiä! Hirmu -> Miksu
Sopisi erinomaisesti. Laitan sut osallistujalistaan tuolla yhdistelmällä.
Osittain siksi olen näin hyvissä ajoin liikkeellä asian kanssa ja pudottelin tiedotteeseen sanoja kuten "deadline" ja "sitova ilmoittautuminen", jotta todella saataisiin 24 luukun edestä tavaraa kasaan. Kuten aloitusviestissä sanoin, niin jos ei saada 24 osallistujaa kasaan, niin sitten on luvallista kirjoittaa useampikin teksti ja kootaan puuttuvat kalenterin luukut sitten niistä.
Kuulostaisiko siis tässä kohtaa toimivalta suunnitelmalta, että syyskuun loppuun asti on kahden vaiheilla olevilla kiltalaisilla aikaa miettiä ja pohtia osallistuuko vai ei ja jos ei siihen mennessä ole riittävästi ihmisiä kasassa niin sitten aletaan kysellä tähän mennessä ilmoittautuneilta haluaako työstää enemmän kuin yhden luukun? Se jättäisi reilusti yli kuukauden aikaa työstää sen kaksi tekstiä niille jotka siihen haluavat lähteä. Tarvittaessa noita Timlin runojakin pystyy jakamaan useamman luukun taakse, riippuen siitä kuinka monta hän lopulta lähettää. Tai jos jollakin lähtee tarina täysin lapasesta ja venyy yli tuon 8000 sanan rajan, niin silloinkin voidaan tarvittaessa jakaa tarina kahden luukun taakse ikään kuin jatkotarinaksi, joten eiköhän kaikki luukut jollain saada täytettyä. Olen luottavainen teidän suhteen
Edit: Tällä hetkellä meillä on siis 6 osallistujaa, minä mukaan luettuna. (En vain vielä tiedä mitä genreä omasta näppiksestä lähtee tulemaan. Idea hautuu vielä.)
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Ai niin, miulla on kanssa vähän se ongelma, että en tiedä kuinka kauan koneeni pysyy hengissä. Siitä on näytönohjain kuolemassa, uusi on jo olemassa, mutta se tarvii kaveriksi huomattavan paljon tehokkaampia osia, kuin nykyisessä koneessa on tarjolla.
Onneksi muutenkin kirjoitan nykyään käsin paljon, joten jonkinlaista tarinaa ei sinänsä ole vaikea saada kasaan, se vaan, että saanko sen koneelle ennen kuin se kuolee, onkin asia erikseen
Onneksi muutenkin kirjoitan nykyään käsin paljon, joten jonkinlaista tarinaa ei sinänsä ole vaikea saada kasaan, se vaan, että saanko sen koneelle ennen kuin se kuolee, onkin asia erikseen
Ihana idea! Mietin juuri, että olisi kiva jo alkaa virittäytyä jouluun paitsi lukemalla, myös kirjoittamalla jotain jouluaiheista. Osallistun genrellä cozy mysteeri.
Tuli yö ja suuret tähdet, ja hemuli rakasti yhä puutarhaansa. Se oli suuri ja salaperäinen, siellä saattoi eksyä - mutta mitä siitä, siellähän oli koko ajan kotona. (Tove Jansson: Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia)
- Crysarcher
- Aloittelija
Moi, jos tosiaan oli ihan okei että olisi samaa genreä niin cozy mysteeri ja salapoliisitarina -yhdistelmä vois olla sellainen että lähden mukaan!
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Voin ilomielin päivittää että sarjisluukusta tulee näillä näkymin yhden perinteisen eurooppalaistyyppisen sivun mallinen lyhäri.
Kuvakäsis on luonnosteltu, ja sain siitä itse asiassa jo vähän pontta yhden toisen kirjoitusprojektin suunnitteluun samalla! ♥
Ihanaa että porukka lähtee näin innolla mukaan, tulee tosi kiva mahis nähdä erilaisia pieniä kokeiluteoksia koko joulukuu!
Kuvakäsis on luonnosteltu, ja sain siitä itse asiassa jo vähän pontta yhden toisen kirjoitusprojektin suunnitteluun samalla! ♥
Ihanaa että porukka lähtee näin innolla mukaan, tulee tosi kiva mahis nähdä erilaisia pieniä kokeiluteoksia koko joulukuu!
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
- Lelle Svenner
- Aloittelija
Haa, pystyn antamaan vinkin, koska olin ihan samassa tilanteessa tyyliin kaksi viikkoa sitten (vuonna 2017 käytettynä ostamani läppäri kaatuili koko ajan, ajurit eivät päivittyneet koska Windows 7 ja kaikkea muuta) : taitonetti.fi myy halvalla - ja osamaksulla! - vähän käytettyjä toimistotietokoneita. Mulla on nyt "uusi" vanha mutta lähes käyttämätön HP:n ProBook, johon asennettiin valmiiksi Wintoosa 11 ja Skype sun muut. Maksoi 230 euroa + 4.90 postikuluja, ja tuli Oulusta kolmessa päivässä. Osamaksumahdollisuus oli mulla se, joka ratkaisi asian.Emeritusa kirjoitti: ↑06 Syys 2024 11:48 Ai niin, miulla on kanssa vähän se ongelma, että en tiedä kuinka kauan koneeni pysyy hengissä. Siitä on näytönohjain kuolemassa, uusi on jo olemassa, mutta se tarvii kaveriksi huomattavan paljon tehokkaampia osia, kuin nykyisessä koneessa on tarjolla.
Itse asiaan: nyt, kun mulla on taas läpändeeros, joka ei koko ajan hajoa, voisin osallistuakin tähän novellilla. Ottaisin tuon historiallisen fiktion - olen vähän kehitellyt keskiajalle tai 1600-luvulle sijoittuvia joulujuttuja.
Voisin osallistua ja ottaa tästä vaikka armeijascifin!
(Tämä menee haasteellisen puolelle, joten katotaan, miten hyvin pysyn genressä. Mutta jotain lupaan kumminkin kirjoittaa :D)
(Tämä menee haasteellisen puolelle, joten katotaan, miten hyvin pysyn genressä. Mutta jotain lupaan kumminkin kirjoittaa :D)
Ok, teksti on valmis. Tai voisin kai hinkata vaikka kuinka, mutta en osaa sanoa, muuttuisiko se siitä paremmaksi.
Syyskuu on ohi ja tällä hetkellä meillä on 10 ilmoittautunutta. Jos joku tähän asti ilmoittautuneista siis haluaa tehdä useamman kuin yhden luukun niin nyt on mahis varailla jäljellä olevia luukkuja tehtäväksi
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Voin nakata jotain proosarunontekelettä .... en kyllä takaa jouluisuutta, mutta jotain täytettä.
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Voin hypätä sarjissivun lisäksi mukaan toisella luukulla proosamuotoista keskiaikafantasiaa :)
Hyvä saada harjoitusta lyhyemmille teksteille.
Hyvä saada harjoitusta lyhyemmille teksteille.
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Kun nyt kalenteri ei tullut vielä täyteen niin uskaltaudun lupaamaan ainakin yhden tekstin, jos ei ole pakko naulata genreä kiinni? Yritän varmaankin kirjoittaa goottikauhua, steampunkia tai noiria, katsotaan mikä onnistuu.