Istunnon vanheneminen?
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Istunnon vanheneminen?
Täältä näköjään lentää pihalle aika äkkiä kun jättää istunnon oleskelemaan (olenpahan oppinut muistamaan salasanani...)
Onko se tarpeen jostakin syystä? Aika monessa paikassa nykyään istunto jää jopa päiväkausiksi auki nii ettei tarvitse kirjautua uudestaan (poikkeuksena lähinnä pankkipalvelut).
Onko se tarpeen jostakin syystä? Aika monessa paikassa nykyään istunto jää jopa päiväkausiksi auki nii ettei tarvitse kirjautua uudestaan (poikkeuksena lähinnä pankkipalvelut).
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Re: Istunnon vanheneminen?
Voikohan johtua jostain omista selaimen evästeasetuksista? En tiedä admin-pään säätöjä, mutta itselläni istunto ei ole vauhdilla vanhennut. Mun ei ainakaan ole pariin päivään tarvinnut kirjautua sisään uudelleen kännykällä eikä koneella.
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Outoa siinä tapauksessa, kun samalla selaimella ja koneella moni muu istunto on pysynyt pystyssä. Pitääpä vilkaista asetuksiaan. Minulle on tässä koko ajan käynyt niin, että kun käyn tekemässä jotain muuta niin enkös taas ole lentänyt pihalle.
Mulla myös lentää pihalle aika nopeaan ellei ole koko ajan selaamassa yms....
”Elämä on aika kummallista. Tässä sitä on ikänsä uskonut, että hopeatarjotinta voi käyttää vain yhdellä tavalla, ja sitten se onkin paljon parempi johonkin aivan muuhun.” -Muumimamma
- Vlad
- Harrastelija
- Sanamäärä: 70 193/75 000
- Viesti:
Mulla ei ole vielä kertaakaan vanhentunut istunto - eli epäilisin, että jostain henk.koht. asetuksista kyse. Ainakin omaan järkeen kuulostaisi loogisimmalta selitykseltä.
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Yritin etsiä ja forkan asetuksissa ei ole mitään, mikä voisi selittää.
- Vlad
- Harrastelija
- Viesti:
”Muista minut”-avain vois olla yks selittävä tekijä - tai sitten selaimen evästeasetukset. Itsellä oli alkuun ongelmia sen kanssa, että muista minut -täpästä huolimatta foorumi ei muistanut, mutta sen syyksi paljastui se, että sillä hetkellä foorumi ohjautui suojaamattomaan yhteyteen. Eli ei sinänsä sama ongelma ja tämä mun ongelma taitaa olla jo korjattu. Mutta en tiedä voisko istunnon vanhenemiseen löytyä selitys jostain selaimen asetuksista. Itse en osaa tämän paremmin, koska tällä hetkellä oon kännykän varassa ja siitä on aikaa, kun oon viimeksi pööpöillyt selaimen asetuksissa tietokoneella (ja mä en todellakaan ole tietokone savvy.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Ööööö. Nyt löysin sen kohdan ja se kertoo "Muista minut avaita ei ole muistissa" (sic. typo!). Eikä siinä ole mitään mihin voisi suhtautua...
Mistä moinen pitäisi löytyä? Vai tuleeko se kirjautuessa ja en ole huomannut sitä?
Mistä moinen pitäisi löytyä? Vai tuleeko se kirjautuessa ja en ole huomannut sitä?
Mulla se on kirjautuessa aina valittavana. Kattelin itsekin asetuksia ja sieltä voi valita että unohtaa sen tietyn kohdan muista minut. Jännästi ainakin itsellä näyttää eri ip-osotetta siinä vaikka samaa nettiä, kiinteää, käyttänyt koko ajan tänne kirjautuessa.
TYÖN ALLA OLEVAT TEKSTIT
Taivaan valtiatar
Lasilintu
Kristallituli
Kadotetut muistot (Fini)
Castellac (Fini)
Jäätuulet puhaltavat luoteeseen (Fini)
Taivaan valtiatar
Lasilintu
Kristallituli
Kadotetut muistot (Fini)
Castellac (Fini)
Jäätuulet puhaltavat luoteeseen (Fini)
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Ns. kiinteää IP:tä ei kai voi saadakaan kuin erikseen sopimalla ja maksamalla.
Sen takia muuten ns. IP-banni ei ole hyvä ajatus: se bannattu saa vähän ajan kuluttua eri IP:n ja se edellinen on jollakulla muulla. Huonolla tuurilla toisella ihan viattomalla saman palvelun käyttäjällä.
Sen takia muuten ns. IP-banni ei ole hyvä ajatus: se bannattu saa vähän ajan kuluttua eri IP:n ja se edellinen on jollakulla muulla. Huonolla tuurilla toisella ihan viattomalla saman palvelun käyttäjällä.
- Vlad
- Harrastelija
- Viesti:
Joo, mulla on kokemusta tästä. Joskus vuosia sitten jollain toisella foorumilla en kerran päässyt kirjautumaan sisään, koska se IP-osoite, mikä mulla sattui sillä hetkellä olemaan oli ilmeisesti bannattu. Ja oon aika varma siitä, että se oli nimenomaan IP-banni, koska olin julkisella tietokoneella ja tiedän varmaksi, että bannien oikea kohde en ollut minä.