Joulukalenteri/kommentit
Joulukalenteri/kommentit
Mietin, että voisiko tuolle joulukalenterille olla jokin oma ketjunsa, johon voisi käydä kommentoimassa tarinoita? Ei siis mikään palauteketju, mutta olisi kiva kannustaa muita kirjoittajia ja kiittää kirjoituksista.
Marras 18 104/25 000
Joulukalenteritarina 6936
- Lelle Svenner
- Aloittelija
Re: Joulukalenteri/kommentit
Kannatetaan! Ja... öö, tuota, voisiko jonnekin laittaa suoran linkin sinne joulukalenteriin? Minä en ainakaan löydä haulla sitä sivua, josta sitä pääsee lukemaan, mulla on vain se linkki, jolla pääsin viemään tarinani katsastettavaksi.
Tuosta sivun yläreunasta pääsee sinne. Klikkaa tuota Kirjoittajien Killan pääsivustolle ja sieltä sitten valikosta blogi. Toki sen blogin suoran osoitteen voisi sitten laittaa siihen ketjun alkuun, jos sellainen tehdään.Lelle Svenner kirjoitti: 01 Joulu 2024 12:28 Kannatetaan! Ja... öö, tuota, voisiko jonnekin laittaa suoran linkin sinne joulukalenteriin? Minä en ainakaan löydä haulla sitä sivua, josta sitä pääsee lukemaan, mulla on vain se linkki, jolla pääsin viemään tarinani katsastettavaksi.
Marras 18 104/25 000
Mulle ei muuten näy mitään Kirjoittajien Killan pääsivustolle -linkkiä, johtuukohan käyttämästäni teemasta? Tai sitten silmät ei vaan suostu näkemään. :D Killan pääsivustolle löydän kyllä toista kautta, että ei huolta siitä.
Mutta kannatan ketjua joulukalenterin kommentoinnille, eiköhän sellaisen saa kuka vain laittaa pystyyn. Millehän alueelle se sopisi parhaiten, Kirjallisuus ja sarjakuvat vai...?
Mutta kannatan ketjua joulukalenterin kommentoinnille, eiköhän sellaisen saa kuka vain laittaa pystyyn. Millehän alueelle se sopisi parhaiten, Kirjallisuus ja sarjakuvat vai...?
Vaihdoin nimimerkkiä! Hirmu -> Miksu
- Lelle Svenner
- Aloittelija
Minullakaan ei näy tuota "pääsivustolle" -linkkiä, vain:
Pikalinkit UKK Säännöt Yksityisviestejä Ilmoituksia
Koti Etusivu Virallista asiaa Palaute ja kysymykset
Hakusanalla "blogi" löytyi sitten tämä, mutta tosiaan, vain hakemalla: https://kirjoittajienkilta.fi/blogi/
Pikalinkit UKK Säännöt Yksityisviestejä Ilmoituksia
Koti Etusivu Virallista asiaa Palaute ja kysymykset
Hakusanalla "blogi" löytyi sitten tämä, mutta tosiaan, vain hakemalla: https://kirjoittajienkilta.fi/blogi/
Mä ajattelin että se menisi Yleiseen kirjoituskeskusteluun?Miksu kirjoitti: 01 Joulu 2024 12:48 Mulle ei muuten näy mitään Kirjoittajien Killan pääsivustolle -linkkiä, johtuukohan käyttämästäni teemasta? Tai sitten silmät ei vaan suostu näkemään. :D Killan pääsivustolle löydän kyllä toista kautta, että ei huolta siitä.
Marras 18 104/25 000
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Tosi kiva idea!
Ajattelisin että keskustelu voisi sopia haastealueelle tai jakamiseen (jossa myös muu palautepulina on), koska nämähän nyt on yhteisen haasteen tiimoilta jaettuja tekstejä! Kyselin asiasta jo ylläpidon keskustelussa, ja jos sieltä ei Pawi tai Ael ehdi iltaan mennessä vastaamaan, joku meistä modeista saa varmasti luotua keskustelun piakkoin (tai joku muu aktiivi, totta kai!) :)
Blogiin sopisi mun mielestä myös joku pikkubanneri tai tietoisku siitä, millä perusteella joulukalenterin tekstit oli kerätty.
Ja Kilta tarvitsisi ehdottomasti oman foorumiulkoasun, koska mullakaan linkkiä pääsivustolle ei tällä hetkellä näy. Käytän oletus-Ubuntua.
Nyt kun varsinainen toiminta on saatu jo vuoden verran kunnolla pyörimään, on varmaan hyvä aika ruveta miettimään sellaista.
Vuoden päätöskyselyn lisäksi on varmasti hyvä suunnitella jonkinlaista foorumin käyttötarpeiden kartoitusta - toivotaanko tummaa vai vaaleaa ulkoasua, mitkä linkit käyttäjille on tärkeitä löytää heti, jne.
Ajattelisin että keskustelu voisi sopia haastealueelle tai jakamiseen (jossa myös muu palautepulina on), koska nämähän nyt on yhteisen haasteen tiimoilta jaettuja tekstejä! Kyselin asiasta jo ylläpidon keskustelussa, ja jos sieltä ei Pawi tai Ael ehdi iltaan mennessä vastaamaan, joku meistä modeista saa varmasti luotua keskustelun piakkoin (tai joku muu aktiivi, totta kai!) :)
Blogiin sopisi mun mielestä myös joku pikkubanneri tai tietoisku siitä, millä perusteella joulukalenterin tekstit oli kerätty.
Ja Kilta tarvitsisi ehdottomasti oman foorumiulkoasun, koska mullakaan linkkiä pääsivustolle ei tällä hetkellä näy. Käytän oletus-Ubuntua.
Nyt kun varsinainen toiminta on saatu jo vuoden verran kunnolla pyörimään, on varmaan hyvä aika ruveta miettimään sellaista.
Vuoden päätöskyselyn lisäksi on varmasti hyvä suunnitella jonkinlaista foorumin käyttötarpeiden kartoitusta - toivotaanko tummaa vai vaaleaa ulkoasua, mitkä linkit käyttäjille on tärkeitä löytää heti, jne.
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/27 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Miksu kirjoitti: 01 Joulu 2024 12:48 Mulle ei muuten näy mitään Kirjoittajien Killan pääsivustolle -linkkiä, johtuukohan käyttämästäni teemasta?
Lelle Svenner kirjoitti: 01 Joulu 2024 13:01 Minullakaan ei näy tuota "pääsivustolle" -linkkiä, vain:
Jos teillä on selaimessa Adblocker käytössä niin laittakaa adblockerin asetuksista niin, että se ei ole käytössä Killan sivuilla. Linkin pitäisi sen jälkeen tulla näkyviin ongelmitta, koska tällä hetkellä linkki on asetettu foorumin huipulle hieman kikkailemalla foorumilisäosan avulla.
Mitä kommentointiin tulee, niin blogissahan on kommentointimahdollisuus päällä, joten en itse näe tarvetta erilliselle ketjulle. Lähettäkää kommentit ja kannustukset blogiin sen kommentoitavan tarinan alle :)
Ja joo, oma foorumiulkoasu olisi toki kiva. Itse saisin kyllä varmaan tehtyäkin koodipuolen mitä olen noita phpbb:n foorumikoodeja tutkinut, mutta jonkun graafisen osaajan olisi varmaan parhainta suunnitella tarvittavat grafiikat siihen, koska itselläni ei riitä graafista silmää siihen mikä näyttäisi hyvältä.
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Hyvä pointti, että tiettyyn tarinaan liittyvät kivat palautteet voi hyvin laittaa julki sinne!Southpaw kirjoitti: 01 Joulu 2024 15:52 blogissahan on kommentointimahdollisuus päällä, joten en itse näe tarvetta erilliselle ketjulle. Lähettäkää kommentit ja kannustukset blogiin sen kommentoitavan tarinan alle :)
Mahdollistaako blogin kommenttikenttä kuitenkaan polveilevampaa keskustelua? Jos moni kuitenkin jotain yhteistä purkua toivoisi.
Mä näkisin forkalla mahdollisuuden myös esimerkiksi esitellä tarkemmin omia kirjoitusvalintojaan tai kommentoida koko joulukalenteria yleisellä tasolla, jos haluaa.
Eiväthän ne vaihtoehdot toisiaan kai pois sulje?
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Mahdollistaa. Yksittäisiin kommentteihin pystyy halutessaan vastaamaan jonka jälkeen se vastaus pitäisi ymmärtääkseni näkyä joko nested replynä tai jotenkin muuten indikoituna niin että tämä kommentti on nyt vastaus tähän toiseen kommenttiin :) Pahoittelen, ettei mulla ole näyttää oikein esimerkkejä miltä se näyttää, kun tähän mennessä ainoa blogiin tullut kommentti on tämä Timlin ohjelmien vertailuun keskittyvä postaus: https://kirjoittajienkilta.fi/2024/03/2 ... sen-testi/haikailutaide kirjoitti: 01 Joulu 2024 15:56Mahdollistaako blogin kommenttikenttä kuitenkaan polveilevampaa keskustelua? Jos moni kuitenkin jotain yhteistä purkua toivoisiSouthpaw kirjoitti: 01 Joulu 2024 15:52 blogissahan on kommentointimahdollisuus päällä, joten en itse näe tarvetta erilliselle ketjulle. Lähettäkää kommentit ja kannustukset blogiin sen kommentoitavan tarinan alle :)
Jos nyt kuitenkin joku kokee tarpeelliseksi kommentoida nimenomaan foorumilla, niin kuka vaan saa luoda ketjun sopivalle alueelle (joka tässä tapauksessa olisi tosiaan tekstin jakaminen). Ei ketjujen luomiseen mitään ylläpidon tai modejen lupia tarvi. Kyllä me tuplaketjut yhdistetään tai siirrellään tarvittaessa oikeille alueille jos jokin ei menekään ihan putkeen.
No mä voin vaikka käydä luomassa ketjun Jakaminen-alueelle! Ehkä kommentointipaikka täällä foorumilla toimisi myös muistutuksena joulukalenterin ja blogin olemassaolosta.
Vaihdoin nimimerkkiä! Hirmu -> Miksu
Missä tämä kalenteri on edes näkyvillä?
”Elämä on aika kummallista. Tässä sitä on ikänsä uskonut, että hopeatarjotinta voi käyttää vain yhdellä tavalla, ja sitten se onkin paljon parempi johonkin aivan muuhun.” -Muumimamma
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Se on Kirjoittajien killan pääsivustuolla kohdan blogi alla. Tuolla yläreunassa keskellä pitäisi olla linkki pääsivustolle ja nyt myös suoraan kalenteriin.
Joku sanoi ettei se näy kaikilla ulkoasuilla.
Jos muu ei auta niin pyyhkii tuosta urlista lopun pois (niin että jää vain kirjoittajienkilta.fi/) niin päätyy pääsivulle.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Pitäisi näkyä kyllä kaikilla ulkoasuilla, mutta jos on Adblocker käytössä eikä ole ottanut sitä Killan sivuilla ja foorumilla pois käytöstä niin adblockeri tulkitsee sen linkin kikkailun vuoksi mainoksena.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Mulla on Adblocker ja linkki näkyy, mutta pelkkänä tekstinä.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa