Ehdotukset ja ideat Kirjoittajien killan pääsivustoa varten
Ehdotukset ja ideat Kirjoittajien killan pääsivustoa varten
Tässä ketjussa voi esittää ehdotuksia ja ideoita siitä mitä sisältöä olisi hyvä saada pääsivustolle, jonka tekeminen alkaa varmasti alkuvuodesta olla ajan kohtaista.
Tiedämme jo, että ainakin jonkinlaista sanamäärän seurantaa on toivottu (ja yhteisön nykyisellä koodaus osaamisella emme pysty vielä lupaamaan sitä 100% varmuudella), mutta mitä muuta? Blogi? Yhteisön historiikki? Nettisivujen teknistä puolta tuntevat voivat myös esittää ehdotuksiaan sen osalta miten ja millä sivut olisi parasta rakentaa. Wordpress ainakin on jo aiemmissa alustavissa keskusteluissa todettu ylläpidon kannalta helpoksi alustaksi myös silloin kun saatavilla ei ole ketään varsinaista koodivelhoa huolehtimaan koodauspuolesta ja ellei parempia ehdotuksia tule niin luultavasti otan vapauden tehdä jonkinlaisen ensivuston sillä.
Ja tähän liittyen tein tänne foorumille K18 ja Turvahuone ryhmien lisäksi myös Webkehitysryhmän johon voi pyytää pääsyä mikäli kokee omaavansa niin paljon koodausosaamista, että voisi olla hyödyksi sanamäärälaskurien sun muiden kehittyneempien ominaisuuksien kanssa. Varsinaista keskustelualuetta tällä ryhmällä ei (ainakaan vielä) ole, mutta tarvittaessa sellainen voidaan luoda. Tällä erää ryhmän tarkoitus on vain, että koodaustaitoisiksi ilmoittautuvat olisivat helposti löydettävissä tuon ryhmän kautta. Ryhmään liittyessänne pidättehän mielessä, että liittyminen ei myöskään takaa pääsyä mihinkään back-end tietoihin tai salasanoihin, vaan tietoturvasyistä oletamme käyttäjillä olevan käytössään oma sivutila tai muu testiympäristö, jossa voivat ensin testata ja kehittää koodipätkiään ennen kuin niitä lisätään Killan sivustolle ylläpidon toimesta. (Mm. arkku.net tarjoaa ilmaista sivutilaa 50Mt edestä ja sinne juuri ja juuri pitäisi mahtua joko yksi foorumi tai muu softa asennettavaksi ja testialustaksi.)
Tiedämme jo, että ainakin jonkinlaista sanamäärän seurantaa on toivottu (ja yhteisön nykyisellä koodaus osaamisella emme pysty vielä lupaamaan sitä 100% varmuudella), mutta mitä muuta? Blogi? Yhteisön historiikki? Nettisivujen teknistä puolta tuntevat voivat myös esittää ehdotuksiaan sen osalta miten ja millä sivut olisi parasta rakentaa. Wordpress ainakin on jo aiemmissa alustavissa keskusteluissa todettu ylläpidon kannalta helpoksi alustaksi myös silloin kun saatavilla ei ole ketään varsinaista koodivelhoa huolehtimaan koodauspuolesta ja ellei parempia ehdotuksia tule niin luultavasti otan vapauden tehdä jonkinlaisen ensivuston sillä.
Ja tähän liittyen tein tänne foorumille K18 ja Turvahuone ryhmien lisäksi myös Webkehitysryhmän johon voi pyytää pääsyä mikäli kokee omaavansa niin paljon koodausosaamista, että voisi olla hyödyksi sanamäärälaskurien sun muiden kehittyneempien ominaisuuksien kanssa. Varsinaista keskustelualuetta tällä ryhmällä ei (ainakaan vielä) ole, mutta tarvittaessa sellainen voidaan luoda. Tällä erää ryhmän tarkoitus on vain, että koodaustaitoisiksi ilmoittautuvat olisivat helposti löydettävissä tuon ryhmän kautta. Ryhmään liittyessänne pidättehän mielessä, että liittyminen ei myöskään takaa pääsyä mihinkään back-end tietoihin tai salasanoihin, vaan tietoturvasyistä oletamme käyttäjillä olevan käytössään oma sivutila tai muu testiympäristö, jossa voivat ensin testata ja kehittää koodipätkiään ennen kuin niitä lisätään Killan sivustolle ylläpidon toimesta. (Mm. arkku.net tarjoaa ilmaista sivutilaa 50Mt edestä ja sinne juuri ja juuri pitäisi mahtua joko yksi foorumi tai muu softa asennettavaksi ja testialustaksi.)
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
- sayaxoxo
- Käännöskirjallisuuden sanansaattaja
- Sanamäärä: 11,201 / 20,000
Re: Ehdotukset ja ideat Kirjoittajien killan pääsivustoa varten
Korkkaan ehdotusketjun, koska minulle sanalaskurin ja statsien lisäksi eniten toivottu asia olisi, että etusivulla olisi näppärästi lista käynnissä olevista ja tulevista kirjoitustapahtumista päivämäärineen, mieluusti kissankokoisilla kirjaimilla niin, ettei sitä voi missata. Olisi kivaa tulla etusivulle ja huomata, että uuteen kirjoitustapahtumaan on enää muutama päivä. Extraa olisi, jos tapahtumilla olisi joku viiden sanan kuvaus vielä siinä alla. Tämä ei ole jännä idea, mutta sellainen, josta todennäköisesti itse innostuisin eniten, eli suoraan asiaan ja "Oi, eventti!!!!" hengessä~
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
@Sayaxoxon kanssa ehdottomasti samaa mieltä. Jos ja kun meillä on eventtejä niin tokihan niitä pitää mainostaa torvin ja rummuin.
Nuo sanalaskurit ja tilastot edellyttävät tietenkin sitä "omaa sivua" kaikille käyttäjille, ja eikös siellä kannattaisi olla myös mahdollisuus tavalla tai toisella mainostaa mestariteoksiaan?
Nuo sanalaskurit ja tilastot edellyttävät tietenkin sitä "omaa sivua" kaikille käyttäjille, ja eikös siellä kannattaisi olla myös mahdollisuus tavalla tai toisella mainostaa mestariteoksiaan?
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
Jos sivustolle rekisteröityminen ja tietokantojen ylläpito menee hankalaksi... ehdotan toisena vaihtoehtona haastesivun rinnalle omaa välilehteään esim. nimellä "materiaalit" tai "kirjoittajan rinkka" tai jotain muuta veikeämpää.
Sinne sitten ladattavina pohjina google sheets ja excel -malleina sanatrackerit, jotka jokainen voi itse asentaa itselleen.
Samalle sivulle voisi hyvin laittaa myös muut mahdolliset matskut joita kilta saattaa tuottaa - jos täällä keksitään juonikaavioita, hahmojen suunnitteluvälineitä tmv.
Sinne sitten ladattavina pohjina google sheets ja excel -malleina sanatrackerit, jotka jokainen voi itse asentaa itselleen.
Samalle sivulle voisi hyvin laittaa myös muut mahdolliset matskut joita kilta saattaa tuottaa - jos täällä keksitään juonikaavioita, hahmojen suunnitteluvälineitä tmv.
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
En halua sulkea mitään ajatusta pois ja yhteisön halun ja kyvyn mukaan mennään, mutta kommentoin tätä nyt ihan vain omasta näkökulmastani, en mitenkään kiltamestarin/ylläpitäjän auktoriteetilla:
Vaikka sellainen kirjauduttava pääsivu kuin NaNoWriMolla olisi todella hieno, itseäni vähän pelottaisi sen ylläpito ja mahdolliset esiintyvät häiriöt - entäpä jos se cräshää ja sitten "me" (keitä me koskaan onkaan) aiheutamme hurjasti harmia käyttäjille, kun kaikki tilastot ja muut katoavat. Minä en myöskään ole minkään sortin tietokonevelho, vaikka peruskäyttö ja -säätö vielä meneekin. Jos yhteisön it-ihmiset jossain vaiheessa katoavat, minä en pysty mitenkään auttamaan hienojen sivujen kanssa. En siis sano, että kukaan olisi lähdössä minnekään, mutta joskus elämä vie, tulee taukoja jne. Kukaan ei voi olla vastuussa Killan sivuista loppuelämäänsä yksin, joten tarvittaessa sivuston ylläpitämisen tulisi olla mahdollisimman helppoa minun mielestäni. Tällöin myös omistajuus voi tarvittaessa helposti vaihtua vaikkapa kymmenen vuoden päästä ja yhden koodilauseen vika ei vie koko sivustoa ja kaikkia toimintoja vikatilaan ylläpitäjän osaamattomuuden ja vaikka it-ihmisten ulkomaanreissun takia.
Sen sijaan itse pitäisin ideasta, jota on ainakin jossain muodossa ehdotettu: Entäpä jos alusta on ihan Wordpress ja sinne sitten säädämme lisäosia, jotka ovat toisista irrallaan ja jotka eivät vaadi kirjautumista? Sanalaskuri voisi olla yksi. Entäpä joku lomake, johon voi syöttää sanatavoitteensa, sanojen tasaisuuden (nouseva, laskeva, vaihteleva, tasainen), lomapäivät ja sitten se laskee sinulle tulostettavan kirjoituskalenterin? Entäpä toinen lomake, johon voi syöttää kirjoitetut sanat päivämäärittäin yhtenä päivänä jälkikäteen ja se sitten tulostaa vaikka pdf:nä hienon tilastot ja käppyrät ja piirakat, eikä tallenna niitä itse sivustolle? Tällöin tiedot pitäisi tallentaa itselle, mutta Killan sivut tarjoaisivat kuitenkin jotain käyttäjälle. Tulostuvan valmiin lomakkeen käyttö voisi myös tuntua helpommalta kuin hyökätä suoraan Excelin kimppuun. Ehdotetut sprintit olisivat myös hienoja, jos niihin pystyisi vielä osallistumaan ilman kummempaa rekisteröintiä. Nimimerkit sisään, kone kertoo aloitusajan, piippaa lopetusaikana ja sitten kaikki syöttävät lukunsa ja saadaan järjestys. Tällöin sprintteihin pääsisivät osallistumaan myös he, jotka eivät Discordissa ole.
Liputan sellaisen etusivunäkymän puolesta, jossa ensin kerrotaan Killasta. Mitä me teemme, mitä meillä on, milloin olemme syntyneet ja mille tarpeelle (kirjoittajien yhteiseksi kokoontumispaikaksi). Sitten sivuille jonkinlainen kalenteri. Oma olisi hieno, mutta Google Kalenteri upotettuna käy myös. Blogista pitäisin myös itse, mikäli sille löytyy vapaaehtoisia kirjoittajia. Sinnekin voi tehdä kuukausikatsauksia tapahtumista ja muuta kivaa. Isolla linkki foorumille. Tuollainen vapaa materiaalisivu olisi myös kiva. Ja tietty ne haasteet. Joko omalle sivulleen tai sitten jonnekin sopivaan yhteyteen.
Jäin myös miettimään sitä, että voisikohan tuota Pacemaker Planneria hyödyntää jotenkin foorumille? Jos foorumi hankkisi sellaisen nimiinsä ja asettaisi vaikka kuukausittaisen vapaamuotoisen haasteen, pystyisivätkö kaikki hyppäämään mukaan ihan ilmaisella tilillä? Pystyisiköhän noita haasteita olemaan useampiakin pyörimässä samaan aikaan? Minulla ei ole edes tiliä tuonne tässä vaiheessa, joten asiaan ja hinnastoon täytyy perehtyä.
Muoks, tarkennus: Tarkoitan siis "lomakkeilla" sellaista sivulla olevaa näkymää, nimenomaan en mitään Excel-/Sheet-lomaketta. Vaan että sivustolla olevaan lomakkeeseen voi siinä sivulla täydentää kaikki tiedot ja sitten tulee näkyviin kirjoituskalenteri tai käppyröitä, jonka voi ladata talteen. Kannatan tämän lisäksi erillistä materiaalipankkia, jossa olisi muokattavat Excel-/Sheets-lomakkeet, jotka voi ladata itselleen.
Vaikka sellainen kirjauduttava pääsivu kuin NaNoWriMolla olisi todella hieno, itseäni vähän pelottaisi sen ylläpito ja mahdolliset esiintyvät häiriöt - entäpä jos se cräshää ja sitten "me" (keitä me koskaan onkaan) aiheutamme hurjasti harmia käyttäjille, kun kaikki tilastot ja muut katoavat. Minä en myöskään ole minkään sortin tietokonevelho, vaikka peruskäyttö ja -säätö vielä meneekin. Jos yhteisön it-ihmiset jossain vaiheessa katoavat, minä en pysty mitenkään auttamaan hienojen sivujen kanssa. En siis sano, että kukaan olisi lähdössä minnekään, mutta joskus elämä vie, tulee taukoja jne. Kukaan ei voi olla vastuussa Killan sivuista loppuelämäänsä yksin, joten tarvittaessa sivuston ylläpitämisen tulisi olla mahdollisimman helppoa minun mielestäni. Tällöin myös omistajuus voi tarvittaessa helposti vaihtua vaikkapa kymmenen vuoden päästä ja yhden koodilauseen vika ei vie koko sivustoa ja kaikkia toimintoja vikatilaan ylläpitäjän osaamattomuuden ja vaikka it-ihmisten ulkomaanreissun takia.
Sen sijaan itse pitäisin ideasta, jota on ainakin jossain muodossa ehdotettu: Entäpä jos alusta on ihan Wordpress ja sinne sitten säädämme lisäosia, jotka ovat toisista irrallaan ja jotka eivät vaadi kirjautumista? Sanalaskuri voisi olla yksi. Entäpä joku lomake, johon voi syöttää sanatavoitteensa, sanojen tasaisuuden (nouseva, laskeva, vaihteleva, tasainen), lomapäivät ja sitten se laskee sinulle tulostettavan kirjoituskalenterin? Entäpä toinen lomake, johon voi syöttää kirjoitetut sanat päivämäärittäin yhtenä päivänä jälkikäteen ja se sitten tulostaa vaikka pdf:nä hienon tilastot ja käppyrät ja piirakat, eikä tallenna niitä itse sivustolle? Tällöin tiedot pitäisi tallentaa itselle, mutta Killan sivut tarjoaisivat kuitenkin jotain käyttäjälle. Tulostuvan valmiin lomakkeen käyttö voisi myös tuntua helpommalta kuin hyökätä suoraan Excelin kimppuun. Ehdotetut sprintit olisivat myös hienoja, jos niihin pystyisi vielä osallistumaan ilman kummempaa rekisteröintiä. Nimimerkit sisään, kone kertoo aloitusajan, piippaa lopetusaikana ja sitten kaikki syöttävät lukunsa ja saadaan järjestys. Tällöin sprintteihin pääsisivät osallistumaan myös he, jotka eivät Discordissa ole.
Liputan sellaisen etusivunäkymän puolesta, jossa ensin kerrotaan Killasta. Mitä me teemme, mitä meillä on, milloin olemme syntyneet ja mille tarpeelle (kirjoittajien yhteiseksi kokoontumispaikaksi). Sitten sivuille jonkinlainen kalenteri. Oma olisi hieno, mutta Google Kalenteri upotettuna käy myös. Blogista pitäisin myös itse, mikäli sille löytyy vapaaehtoisia kirjoittajia. Sinnekin voi tehdä kuukausikatsauksia tapahtumista ja muuta kivaa. Isolla linkki foorumille. Tuollainen vapaa materiaalisivu olisi myös kiva. Ja tietty ne haasteet. Joko omalle sivulleen tai sitten jonnekin sopivaan yhteyteen.
Jäin myös miettimään sitä, että voisikohan tuota Pacemaker Planneria hyödyntää jotenkin foorumille? Jos foorumi hankkisi sellaisen nimiinsä ja asettaisi vaikka kuukausittaisen vapaamuotoisen haasteen, pystyisivätkö kaikki hyppäämään mukaan ihan ilmaisella tilillä? Pystyisiköhän noita haasteita olemaan useampiakin pyörimässä samaan aikaan? Minulla ei ole edes tiliä tuonne tässä vaiheessa, joten asiaan ja hinnastoon täytyy perehtyä.
Muoks, tarkennus: Tarkoitan siis "lomakkeilla" sellaista sivulla olevaa näkymää, nimenomaan en mitään Excel-/Sheet-lomaketta. Vaan että sivustolla olevaan lomakkeeseen voi siinä sivulla täydentää kaikki tiedot ja sitten tulee näkyviin kirjoituskalenteri tai käppyröitä, jonka voi ladata talteen. Kannatan tämän lisäksi erillistä materiaalipankkia, jossa olisi muokattavat Excel-/Sheets-lomakkeet, jotka voi ladata itselleen.
Näistä samoista syistä olisin itsekin mahdollisimman yksinkertaisen pääsivuston kannalla. Jos olisimme jokin yritys jolla on mahis vaan palkata porukkaa pitämään huolta koodipuolesta silloin kun edellinen tyyppi on poissa tai lähtee kokonaan, tilanne voisi olla eri, mutta kun tarkoitus on pyörittää toimintaa harrastajavoimin, josta ehkä parilla on syvempää koodaustietämystä ja kourallisella semmoista ei niin syvää ymmärrystä mutta pystyy tekemään jotain, dynamiikka on eri kuin jos me oltaisiin yritys jolla on tasaiset tulot, joilla se pysyvän koodi-ihmisen palkkaaminen olisi mahdollista.Ael kirjoitti: ↑21 Joulu 2023 09:34 Vaikka sellainen kirjauduttava pääsivu kuin NaNoWriMolla olisi todella hieno, itseäni vähän pelottaisi sen ylläpito ja mahdolliset esiintyvät häiriöt - entäpä jos se cräshää ja sitten "me" (keitä me koskaan onkaan) aiheutamme hurjasti harmia käyttäjille, kun kaikki tilastot ja muut katoavat. Minä en myöskään ole minkään sortin tietokonevelho, vaikka peruskäyttö ja -säätö vielä meneekin. Jos yhteisön it-ihmiset jossain vaiheessa katoavat, minä en pysty mitenkään auttamaan hienojen sivujen kanssa. En siis sano, että kukaan olisi lähdössä minnekään, mutta joskus elämä vie, tulee taukoja jne. Kukaan ei voi olla vastuussa Killan sivuista loppuelämäänsä yksin, joten tarvittaessa sivuston ylläpitämisen tulisi olla mahdollisimman helppoa minun mielestäni. Tällöin myös omistajuus voi tarvittaessa helposti vaihtua vaikkapa kymmenen vuoden päästä ja yhden koodilauseen vika ei vie koko sivustoa ja kaikkia toimintoja vikatilaan ylläpitäjän osaamattomuuden ja vaikka it-ihmisten ulkomaanreissun takia.
Sen sijaan itse pitäisin ideasta, jota on ainakin jossain muodossa ehdotettu: Entäpä jos alusta on ihan Wordpress ja sinne sitten säädämme lisäosia, jotka ovat toisista irrallaan ja jotka eivät vaadi kirjautumista?
Eli joo, kannatan ennemmin että kaikki tiedot tallennetaan itselle omalle koneelle ja käppyröitä haluavat voivat sitten tulostaa niitä jonkinlaisen lomakkeen avulla. Myöskin tuo Killan nimissä oleva Pacemaker tunnus haasteiden järjestämiseen olisi varteenotettava vaihtoehto.
Ael kirjoitti: ↑21 Joulu 2023 09:34
Mulla on nyt tuo maksullinen Pacemaker Premium ja aion tilata sen kyllä jatkossakin. Olen tykästynyt siihen aivan valtavasti. Se, että sinne saa rajattoman määrän projekteja lisättyä, oman kalenterin ja rajattomasti haasteita (haasteissa osallistujamäärä on max 100, ilmeisesti), on kyllä hienoa. Olen tehnyt sinne yhden haasteen meille, TammiTuhat. Sinne pystyy tekemään montakin haastetta kerralla ja osallistujille riittää, että niillä on Pacemakerin ilmainen versio. Eli tarvitaan vain yksi Premiun tili. Koska mulla se jo on, niin sitä voi käyttää foorumin haasteisiin, ellette sitten halua tiliä Kirjoittajien kilta-nimellä. Nythän se on mun käyttäjätunnuksen alla.
Tästä voi katsoa miltä se premiun tili näyttää, Pacemakerin oma esimerkkitili. Musta oli hieno huomata, että esim haasteissa osallistujat voi jakaa kahteen leiriin (esim. tuolla plotters ja pantsers), jolloin voi halutessaan järjestää pientä leikkimielistä kilpailua.
https://www.pacemaker.press/users/Pacem ... l/projects
Marras 18 104/25 000
Joulukalenteritarina 6936
Joulukalenteritarina 6936
Voisiko sinne pääsivulle listailla/esitellä näitä pacemakereita ja muita netissä tarjolla olevia kirjoittajien resursseja?
Sivumennen sanoen olen samaa mieltä siitä, että sivun kannattaa olla mahdollisimman helppo nimenomaan koodillisesti. Tarkemmin erittelemättä voin sanoa, että kokemusta on tästä aiheesta. (Ei, en ole se joka osaa koodata, olen se joka huutaa apua.)
Sivumennen sanoen olen samaa mieltä siitä, että sivun kannattaa olla mahdollisimman helppo nimenomaan koodillisesti. Tarkemmin erittelemättä voin sanoa, että kokemusta on tästä aiheesta. (Ei, en ole se joka osaa koodata, olen se joka huutaa apua.)
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Taisin innostua liikaa -- näillä porukoilla -- eli puhtaasti vapaaehtoisvoimin -- ei kannata tosiaan ryhtyä tekemään mitään dynaamisia "omia sivuja", vaan jättää se puoli siihen että niissä omissa asetuksissa on mahdolliuus mainostaa itseään ja se tulee sitten foorumilla myös näkyviin. Ehkä staattinen "oma sivu"? Nyt kun katson tuota Sothpawin viestiä niin siinä on ne sanamäärätiedot "sigun" paikalla. Voisiko tuota avatar-palkkia säätää, tuo omien töiden esittely sopisi ehkä paremmin sinne?
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Säätää voi, mutta riippuu vähän miten säätäminen on järkevää. Omissa asetuksissahan on jo nyt olemassa sanamäärä kohta johon voi päivittää näkyviin jonkin meneillään olevan haasteen tai projektin sanamäärän (laitoin nyt esimerkin vuoksi omaani Kuoleman jumalattaren kokonaismäärän, jotta näkyy miltä se näyttää tuolla palkissa).
Mutta sitten jos haluaisi pitemmästi tekstiä ja eritellä sanamäärät projektin ja haasteiden mukaan kuten mun allekirjoituksessa, se avatar palkki voi nopeasti käydä ahtaaksi riippuen siitä kuinka paljon tietoa siinä haluaa esitellä. Siihen omaan oletusulkoasuun foorumille saisi varmaan säädettyä avatar palkin leveyttä yms. jotta tiedot asettuisi ei niin ahtaasti näkyviin, mutta samat muutokset pitäisi joko tehdä manuaalisesti jokaiseen muuhunkin ulkoasuun foorumilla tai sitten elää sen asian kanssa, että joillain ulkoasuilla se avatar palkki yksinkertaisesti saattaisi olla tupattuna täyteen ja alkaisi näyttää ahtaalta.
Ja sit jos haluaa esitellä projektejaan muutenkin eikä pelkästään sanamäärään liittyen, niin tuolla itsensä esittelyyn varatulla foorumillahan voi jo nyt esitellä projektejaan ihan aluekohtaisten sääntöjenkin puolesta, kuten haikailutaide on tehnyt omassa ketjussaan. (Pitäisi itsekin saada tuo aikaiseksi.) Ne ihmisten ja heidän projektien esittelyt olisi siis jo nyt helposti löydettävissä kunhan kaikki vaan muistaa linkittää sen oman esittelyketjun profiiliinsa.