Päivän kirjoitusonnistumiset
Valvoja: haikailutaide
Re: Päivän kirjoitusonnistumiset
Jotain taitaa alkaa liikahdella mielessä; kolmena peräkkäisenä päivänä olen saanut tökittyä tekstejä eteenpäin. Ei nyt mitenkään massiivista sanojen vuota, mutta kenties kaamos alkaa helpottaa tekstintuottamisen suhteen (ja kenties muunkin ideoinnin, ainakin jokin akvarelliaihekin on alkanut kutitella mielikuvitusta).
- Huurre
- Harrastelija
- Sanamäärä: 73 651 / 50 000
- Viesti:
Olen yhden jättimäisen projektin yhtä lukua tapellut kaksi viikkoa, koska en saanut sen kohtauksia mitenkään päin sujumaan, kunnes viimein eilen ne kilahti ja tänään sain luvun kirjoitettua valmiiksi! Mikä helpotus, kun julkaisen tuota netissä ja mulla on koko ajan vähintään muutama luku varastossa ja alkoi jo pikkuhiljaa jännittämään, kun oli kolme lukua enää valmiina varastossa eilen illalla :D Nyt pääsee eteenpäin taas ja pääsee keskittymään myös muihin projekteihin, kunhan ensin saan pari kolme lukua lisää valmiiksi tuohon.
Työn alla:
Käärmeiden kuningatar (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 2): 42 343
The Promise in His Eyes (HP fanfiction): 21 110
Valmista vuonna 2024:
Valon ja pimeyden kruunuprinssi (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 1): 71 674
Käärmeiden kuningatar (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 2): 42 343
The Promise in His Eyes (HP fanfiction): 21 110
Valmista vuonna 2024:
Valon ja pimeyden kruunuprinssi (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 1): 71 674
Kirjoitin kertaistumalta uuden hahmon esittelyn, ja tekstiä ei edes tarvitse juurikaan editoida. Jee!
Kirjoitin mielestäni onnistuneen runon isälleni, joka täyttää pian 80 vuotta. Hän saa sen kehystettynä.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
- talvihaamu
- Kauppalistojen rustaaja
- Viesti:
Foorumiroolipelionnistuminen: sain hahmon valmiiksi, ja olen ihan tyytyväinenkin.
“Divine masculine” this, “divine feminine” that. I embrace the divine comedy.
Keskeneräiset:
Miero: 13 623 sanaa
Projekti M (Osuuskumman kilpaan): 21 449 sanaa
Keskeneräiset:
Sain kirjoitettua 1512 sanaa työstämääni tarinaan. Enemmänkin varmaan olisi tänään irronnut jos olisin aloittanut aiemmin. Mutta iloinen olen tuostakin määrästä. Varsinkin kun sen kirjoittaminen tuntui hyvältä ja oli sulavaa. Valitettavasti näin ei aina ole, joten iloitaan siitäkin :D
Marras 18 104/25 000
Joulukalenteritarina 6936
Joulukalenteritarina 6936
- haikailutaide
- Kiltavalvoja
- Viesti:
tuli niiiiiin hyvä mieli, kun sain palautetta luvuista itselle tuntemattomalta ja siten omaa kaveriporukkaa ns. "neutraalimmalta" lukijalta, joka ei tiedä, mitä tuleman pitää
JA PALAUTTEEN PERUSTEELLA TARINA KUITENKIN TOIMII! jes! tuli suunnilleen sellaisia kommentteja ja kysymyksiä, joita olen toivonutkin!
Tiedän, että rakenteellisesti ja sanatasolla tää vaatii vielä paljon sujuvoittamista ja korjailua jatkossa, mutta tarina itsessään tuntuu toimivan, ihanaa.
nyt jaksaa taas jatkaa ihan erilaisella moottorilla eteenpäin!
JA PALAUTTEEN PERUSTEELLA TARINA KUITENKIN TOIMII! jes! tuli suunnilleen sellaisia kommentteja ja kysymyksiä, joita olen toivonutkin!
Tiedän, että rakenteellisesti ja sanatasolla tää vaatii vielä paljon sujuvoittamista ja korjailua jatkossa, mutta tarina itsessään tuntuu toimivan, ihanaa.
nyt jaksaa taas jatkaa ihan erilaisella moottorilla eteenpäin!
Piimän Paavali, joka kertoi kauhutarinan työpaikan kahvihuoneen kokkelipurkista...
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Sudensurma, poliittista folklore-fantasiaa; 2. luonnos, 23/28 lukua.
Aivoriihessä: Jätinhauta, synkeää seikkailufantasiaa; Heppakirjoja historiallisella twistillä.
Päätin näin viime tingassa osallistua Pirkanmaan kirjoituskilpailun proosasarjaan. Sopiva novelli löytyi lähes valmiina, se oli vain yhden sivun ylipitkä, joten selvisin varsin vähällä muokkauksella. Sinne meni. Lyriikkasarjaan olin osallistunut jo aiemmin.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
- talvihaamu
- Kauppalistojen rustaaja
- Viesti:
Aloin kirjoittaa aiemman foorumiroolipelihahmoni elämästä paria vuosikymmentä proosamuotoon. Vuodet 1899–1918 olivat tälle 1200-luvulla syntyneelle vampyyrille intensiiviset, ja kirjoittamisprosessikin on aika intensiivistä.
Kaiken kaikkiaan hahmon ääni tulee todella helposti, ja sanoja syntyy määrä ja laatu sopivan kivassa suhteessa.
Kaiken kaikkiaan hahmon ääni tulee todella helposti, ja sanoja syntyy määrä ja laatu sopivan kivassa suhteessa.
“Divine masculine” this, “divine feminine” that. I embrace the divine comedy.
Keskeneräiset:
Keskeneräiset:
Päivän kirjoitusosaamiseksi voidan ehkä laskea jo se, että kirjoitin. Okei, kirjoitin kaksi lukua loppuun, eli oikeasti tosi hyvin. Toki tähän aikaan vuodesta pitäisi kirjoittaa kandia, mutta sitä ajattelin kirjoittaa joskus toiste.
Olen ollut jumissa yhden novelli-idean kanssa, ja olen viime viikolla käyttänyt kaksikin iltapäivää idean jatkokehittelyyn edistymättä siinä yhtään. Tämänpäiväisessä ideointisessiossa pääsin idean kanssa selvästi eteenpäin, mutta vielä tarvitaan pari sivuideaa ennen kuin voi lähteä kirjoittamaan.
Lisäksi olen tänään kirjoittanut yhden raapaleen, johon sain idean eilisiltana.
Lisäksi olen tänään kirjoittanut yhden raapaleen, johon sain idean eilisiltana.
Sain kirjoitettua tänään graduuni yhden alaluvun loppuun, ja voi pojat miten iloinen olenkaan :-)
Juuri eilen surkuttelin toisessa keskustelussa kipsiintymistäni kirjoittamisen suhteen, ehkä se inspiraatio tarvitsi asian myöntämistä ja ääneen sanomista :-)
Juuri eilen surkuttelin toisessa keskustelussa kipsiintymistäni kirjoittamisen suhteen, ehkä se inspiraatio tarvitsi asian myöntämistä ja ääneen sanomista :-)
Sain tänään ideoitua tarinan loppuun ja kirjoitettua sen. Ideoimiseen meni yli 10 tuntia, kirjoittamiseen kaksi. Postaan linkin tuonne jakamisosioon, kunhan saan sen oikoluettua riittävän monta kertaa.
Olen kirjoittanut viime päivinä. En todellakaan paljoa, mutta paljon enemmän kuin moneen viikkoon ja kirjoittaminen alkaa taas tuntua kivalta.