Mitä kirjaa luet juuri nyt?

Tällä alueella voi keskustella kirjallisuudesta ja sarjakuvista.

Valvoja: Emeritusa

Quirinea
Kiltavalvoja
Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
Viesti:

Re: Mitä kirjaa luet juuri nyt?

Viesti: # 640Viesti Quirinea »

Tällä hetkellä meneillään "Viimeinen voltti - Jari Mönkkösen tarina" -- Helmet-haastetta varten "kertoo urheilijasta".
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Vlad
Harrastelija
Sanamäärä: 70 193/75 000
Viesti:

Viesti: # 642Viesti Vlad »

Tällä hetkellä työn alla kaikkien aikaisempien lisäksi Vehka Kurjenmiekan Kellopelisydän (mä rakastan tän romaanin kieltä ❤️)
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
Ael
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 643Viesti Ael »

Juuri nyt kuuntelen Stuart Turtonin Pimeitten vetten paholaista ja Colleen Hooverin Se alkaa meistä -romaania. Se alkaa meistä on jatko-osa aiemmin mainitulle It ends with us -romaanille (eli Se päättyy meihin). Mielestäni ensimmäinen osa oli parempi ja tästä näkee, että tämä osa on kirjoitettu vain lukijoiden toiveiden takia. Lisäksi yritin aloittaa Siri Pettersenin Rautasutta, mutta lukurintamalla ei mene kovin hyvin. En jaksa keskittyä.

Täällä mainituista 172 tuntia Kuussa herättää myös muistoja teinivuosilta! Kellopelisydän on lukulistalla.
Surku
Kauppalistojen rustaaja

Viesti: # 849Viesti Surku »

Sellainen kuin Harry Potter ja viisasten kivi. Joku joskus ehkä kuullut. 😁 Päätin kokeilla lukea Potterit taas yhden kerran, josko edes niitä jaksaisi. Vähän huonosti pysyy kirjat käsissä taas nykyisin.
Vlad
Harrastelija
Viesti:

Viesti: # 956Viesti Vlad »

Tällä hetkellä kesken useampikin kirja. Pääasiassa luvussa kuitenkin Siri Pettersenin Rautasusi ja Risto Isomäen Herääminen.

Pettersenin Korpinkehät-sarja on yksiä lemppareistani ja tämä Vardari-sarjan avausosa on myös semmoinen, että olen lukenut useita kertoja. Risto Isomäen kirjoja puolestaan oon lukenut ja omistan useita, ja Isomäen kirjojen myötä tykästyin ekotrillereihin/tieteisjännäreihin.
sayaxoxo
Käännöskirjallisuuden sanansaattaja
Sanamäärä: 11,201 / 20,000

Viesti: # 1052Viesti sayaxoxo »

Aloin tänään lukea Steven D. Lewittin ja Stephen J. Dubnerin ensimmäistä yhteisteosta nimeltä "Freakonomics: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything". ^^ Kirja on non-fictionia. Se käsittelee yllättäviä syy-seuraussuhteita käyttämällä taloutta työkaluna, mutta kerronta on tarinamaista ja omien sanojensa mukaan löytöretkeilyä, mikä myös minusta kuvaa hyvin lukukokemusta. Olen tykännyt!
Vlad
Harrastelija
Viesti:

Viesti: # 1080Viesti Vlad »

Edelliset kirjat on luettu loppuun ja nyt lukuvuorossa Magdalena Hain nuortenkauhua Sarvijumalan merkeissä ja pohjoismaista rikoskirjallisuutta Camilla Greben kirjan Veteen piirretty viiva parissa.

Oon aika uusi rikoskirjallisuuden parissa, en oo kovin paljoa rikoskirjoja lukenut, mutta Greben kirja houkutteli niin paljon, että pakko. Sarvijumalasta puolestaan oon kuullut niin paljon hyvää, että pakkohan se on lukea. Ja onhan sen kansi vaan niin upea. Ja tapani mukaan aina monta kirjaa kesken samaan aikaan 🤭 oon parantumaton tässä suhteessa
Hahtuva
Aloittelija

Viesti: # 1096Viesti Hahtuva »

Aloitin eilen Brandon Sanderson The Final Empiren, jota kaveri suositteli. En ole hetkeen lukenut kunnon fantasiaa, joten mukava palata ns. juurilleni :grin:
Ael
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 1110Viesti Ael »

Sebastian Fitzekin Unissakävelijä on kesken. Oli vähän turhan jännittävää iltalukemista näin jänishousuna...
Timli
Raapustelija
Viesti:

Viesti: # 1151Viesti Timli »

Aloitin Piranesin englanniksi, kun en jaksa varata siitä suomenkielistä kappaletta.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
Ael
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 1158Viesti Ael »

Sebastian Fitzekin Sielunmurskaajaa kuuntelin, mutta jostakin syystä alkoi jännittää turhan paljon - joten siirryin Beth O'Learyn Löytöpalkkioon.
Surku
Kauppalistojen rustaaja

Viesti: # 1178Viesti Surku »

Nyt olisi (aktiivisesti) kesken Harry Potter ja salaisuuksien kammio. Olisi myös uusin Pet agents, Viidakon valtiaat, mutta lapsi on jemmannut sen.
Vlad
Harrastelija
Viesti:

Viesti: # 1180Viesti Vlad »

Edellisen viestin kirjat on luettu ja nyt varmaan tovin kahlaan läpi sellaista klassikkoa kuin Taru sormusten herrasta.

Sain joululahjaksi tarkistetun suomennoksen ja ai että tätä on miellyttävä lukea. Muutaman muuttuneen jutun oon suomennoksessa bongannut, mutta vihdoin mulla ei mene silmät sikkuraan tätä kirjaa lukiessa (vanhassa versiossani oli niin squished fontti). Ehkä tämä klassikko pääsee vihdoin osaksi säännöllistä lukukiertoa.
Ael
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 1194Viesti Ael »

Stephen KIngin Hollya aloittelin, mutta olen todella alussa.
punnort
Harrastelija
Viesti:

Viesti: # 1263Viesti punnort »

Tällä hetkellä luen Clark Ashton Smithin novelleja. Löysin netistä saitin, josta niitä löytyy, ja olen nyt kirjaimessa I; kaikki herran novellit ovat siellä aakkosjärjestyksessä. Smith kirjoitteli aikoinaan pulp-lehtiin ja hän on tunnetuin fantasiastaan. Hän on niitä harvoja fantasiakirjailijoita, jotka saavat novelleihinsa tarunhohtoisen tunnelman, mutta tuolla sivustolla minulle on selvinnyt, että hän kirjoitti myös paljon scifiä ja kauhua.
Vastaa Viestiin