Päivän kirjoitusonnistumiset
Valvoja: haikailutaide
Re: Päivän kirjoitusonnistumiset
Olen saanut melkein valmiiksi yhden alaluvun graduni analyysiin, ja kaikki tänään ! Vähiin käy ennen kuin loppuu. Hui!
Kirjoitin tänne blogikirjoituksen. Innostuin kai vähän liikaa, se on yli 700 sanaa pitkä.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
- Huurre
- Harrastelija
- Sanamäärä: 73 651 / 50 000
- Viesti:
Tappelin tuossa useamman päivän yhden luvun kanssa ja viimein se sekä seuraavan luvun alku loksahtivat paikoilleen! Harmi vain, että seuraavaksi työn alle neljän luvun mittainen juonivuori (tai englanniksi plot mountain), josta mä oon kyllä ihan superinnoissani ja olen sitä odottanut, mutta samaan aikaan aivan kauhuissani. Mutta sanoisin, että siihen pääsy on silti onnistuminen. :D
Työn alla:
Käärmeiden kuningatar (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 2): 42 343
The Promise in His Eyes (HP fanfiction): 21 110
Valmista vuonna 2024:
Valon ja pimeyden kruunuprinssi (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 1): 71 674
Valmista vuonna 2024:
Valon ja pimeyden kruunuprinssi (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 1): 71 674
-
- Harrastelija
No nyt! Nyt sen miehen vaimo löysi paikkansa ja nimensä! Ja yksi toinenkin nainen löysi sekä syntymä - että aviosukunsa.
Parhain terveisin,
Hanna
Hanna
- Huurre
- Harrastelija
- Sanamäärä: 73 651 / 50 000
- Viesti:
Vitsi mikä superpääsiäinen mulla on ollut kirjoittamisen osalta!! Perjantaina en kirjoittanut, mutta lauantaina oli 6401 sanaa, eilen 1538 ja tänään mennään jo reilu 5400:ssä sanassa. Mä oon ihan super tyytyväinen, koska tämä oli mun pääsiäisen tarkoituskin: kirjoittaa niin paljon kuin vain sormista lähtee. Olenpa silti lyönyt omat tavoitteenikin kirkkaasti yli ilman minkäänlaista ongelmaa.
Työn alla:
Valmista vuonna 2024:
Valmista vuonna 2024:
Viime yönä en saanut unta (tai heräsin aamuyöllä enkä enää nukahtanut), joten kirjoitin. Unettomuus on tosi kurjaa, mutta olin jotenkin inspiroituneessa tilassa yön pimeinä tunteina ja tyytyväinen siihen, mitä sain aikaan.
You don't have to be like everybody else.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Tunginkin se tuonne huhtiketjuun, mutta sainpa vihdoin aikaan siedettävän version siitä runonpätkästä.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Yksi alaluku taas kirjoitettu graduun! Kyllä minä kohta valmistun !!
-
- Harrastelija
@Ylireija
No heti varmasti valmistut!
Ja mitä omaan kirjoitusonnistumiseeni tulee, niin moni henkilöhahmo on nyt saanut vihdoin sen paikan, jossa heidän kuuluu olla. Ja avioparejakin on syntynyt ja hääpäiviä lyöty lukkoon, olkoonkin, että he ovat menneisyyden ihmisiä ja menneet naimisiin menneisyydessä. Mutta nyt näyttää kyllä lupaavalta.
No heti varmasti valmistut!
Ja mitä omaan kirjoitusonnistumiseeni tulee, niin moni henkilöhahmo on nyt saanut vihdoin sen paikan, jossa heidän kuuluu olla. Ja avioparejakin on syntynyt ja hääpäiviä lyöty lukkoon, olkoonkin, että he ovat menneisyyden ihmisiä ja menneet naimisiin menneisyydessä. Mutta nyt näyttää kyllä lupaavalta.
Parhain terveisin,
Hanna
Hanna
Vaikka migreeni rassaa, niin kirjoitin vihdoin takakansitekstin H.U.H.T.I-projektilleni. Kun tämä kierros on valmis ja viimeiset kirjoitusvirheet korjattu Wordissa (Novelpad kun ei tue suomen kielistä oikolukua) niin mietin, lähetänkö sen Nuoren voiman liiton arvostelupalveluun vai freelance-kustille. Kustit tosin maksavat hunajata, enkä tosiaankaan usko tienaavani kirjalla niin paljon, ainakaan omakustanteena.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Sanoisin, että riippuu kai siitä, millaista palautetta haet tässä kohtaa projektia ja mitä aiot tehdä palautteen jälkeen. Jotenkin mulla on Nuoren voiman liitosta käsitys, että sieltä saatava palaute olisi samaa tasoa kuin mitä saisit varmasti täältä palautteen haun kautta ja ihan ilmaiseksi, tietenkin sillä oletuksella, että täällä jollakin on aikaa tarttua isompaan palauteprojektiin. Semmoista palautetta, jonka jälkeen tehdään vielä omatoiminen editointikierros, ennen kuin tarinaa lähetetään kustantamokierrokselle tai ryhdytään miettimään omakustanteen tekemistä. (Ja tätä en tietenkään tarkoita sillä, että väheksyisin heidän palautteitaan. Ennemmin niin, että täällä monella on niin hyvä kyky antaa palautetta, että menisivät Nuoren Voiman Liiton arvostelijoista.)
Kusti taas kuulostaa jo siltä, että perus palautteen lisäksi hän ehkä miettii myös enemmän markkinoinnin kannalta eli mitkä asiat ja elementit voi käännyttää lukijoita laajemmin pois ja mitkä taas vetää heitä puoleensa.
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Vähän tällainen mielikuva mullakin on ollut. Tämä käsikirjoitus on jo kiertänyt pari kierrosta kustantamoissa hylsyjä hakemassa (ei kuitenkaan kahta kertaa samassa) eli yritän tosissani saada tämän läpi. Alkaa vain kohta mennä tällaista tavaraa kustantavat puljut olla läpikäytynä. Jos ei kolmannellakaan kierroksella nappaa, niin julkaisen tämän omakustanteena tai palvelukustanteena. Tuota kustantamokierrosta varten haluaisin saada tämän mahdollisimman hyvään kuosiin, siksi tuota kustannustoimittajaa pohdin. Nyt on 14. versio menossa ja edelleen löydän täältä kökköyksiä ja suoranaisia virheitä, vaikka tällä on ollut vertaislukijoitakin.Southpaw kirjoitti: ↑06 Huhti 2024 20:51Sanoisin, että riippuu kai siitä, millaista palautetta haet tässä kohtaa projektia ja mitä aiot tehdä palautteen jälkeen. Jotenkin mulla on Nuoren voiman liitosta käsitys, että sieltä saatava palaute olisi samaa tasoa kuin mitä saisit varmasti täältä palautteen haun kautta ja ihan ilmaiseksi, tietenkin sillä oletuksella, että täällä jollakin on aikaa tarttua isompaan palauteprojektiin. Semmoista palautetta, jonka jälkeen tehdään vielä omatoiminen editointikierros, ennen kuin tarinaa lähetetään kustantamokierrokselle tai ryhdytään miettimään omakustanteen tekemistä. (Ja tätä en tietenkään tarkoita sillä, että väheksyisin heidän palautteitaan. Ennemmin niin, että täällä monella on niin hyvä kyky antaa palautetta, että menisivät Nuoren Voiman Liiton arvostelijoista.)
Kusti taas kuulostaa jo siltä, että perus palautteen lisäksi hän ehkä miettii myös enemmän markkinoinnin kannalta eli mitkä asiat ja elementit voi käännyttää lukijoita laajemmin pois ja mitkä taas vetää heitä puoleensa.
-
- Harrastelija
Huh heijaa, se nainen löysi nimensä, niin syntymä - kuin avionimenkin! Hän on yksi haastavimmista tapauksista ikinä, mutta nyt onnistuin laittamaan hänet paikoilleen. Ja kaunis nimi hänelle tulikin.
Parhain terveisin,
Hanna
Hanna
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Olin taas solmussa raapaleitteni kanssa, mutta nytpä löysin promptin jonka pohjalta sain aikaan jotain, mikä ei ollut ihan väkisin väännetty.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Gradu on valmis ja lähti viimeisiä kommentteja varten professorille. Huhhuh !