Mitä kirjaa luet juuri nyt?
Valvoja: Emeritusa
Re: Mitä kirjaa luet juuri nyt?
Scifiä luvussa tällä hetkellä, Alastair Reynoldsin Prefekti. Alku oli aika hidastempoinen mutta nyt puolenvälin tienoilla lukeminen maittaa oikein hyvin.
Tällä hetkellä kesken on Stephen Kingin Satumaa.
Kiitos vinkistä! Pitää perehtyä, koska ei ole tuttu entuudestaan. Kuulostaa houkuttavalta.punnort kirjoitti: ↑11 Tammi 2024 02:21 Tällä hetkellä luen Clark Ashton Smithin novelleja. Löysin netistä saitin, josta niitä löytyy, ja olen nyt kirjaimessa I; kaikki herran novellit ovat siellä aakkosjärjestyksessä. Smith kirjoitteli aikoinaan pulp-lehtiin ja hän on tunnetuin fantasiastaan. Hän on niitä harvoja fantasiakirjailijoita, jotka saavat novelleihinsa tarunhohtoisen tunnelman, mutta tuolla sivustolla minulle on selvinnyt, että hän kirjoitti myös paljon scifiä ja kauhua.
Pitkästä pitkästä aikaa Susan Cooperin Kultakaapu, siniviitta
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
Stephen Kingin Laitos. Olen lukenut aiemminkin, mutta en jaksanut etsiä mitään uutta kiinnostavaa opiskelun taustaääneksi.
India Holtonin The League of Gentlewomen Witches meneillään nyt. Luokittelisin tämän huumoriksi, goodreadsin mukaan romance-fantasy-historical fiction. No joo, onhan tämä Dangerous damsels -sarja toki niitä kaikkia. Sarjan kakkososa siis kyseessä. Näissä on taloilla lentäviä piraattinaisia, jotka ryöstelyn ja murhaamisen ohessa juovat teetä ja keskustelevat sivistyneesti Jane Austenin hengessä. Huumori on tyyliä monty python ja välillä hiukan tuhmanpuoleista.
Meinasin aloittaa Neiti Marplen jäljillä -kirjaa, mutta jostain syystä tökkii. Pitäisi ehkä keskittyä enemmän, taustaäänenä ei niin toimi? En tiedä.
Camilla Läckbergin Jääprinsessa on nyt kesken. Aloittaessani luulin, että en ole lukenut tätä aikaisemmin. Hupsis, tämähän taitaa olla kirjahyllyssäkin...
Imaisin Suomen lasten Kalevalan aika nopeasti, ja kun ei nukutakaan, niin nyt arvon, aloitanko Millaista on olla koira vai Tonttujen kutsu.
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Suomen lasten Kalevala on kyllä hyvä - pitäisi lukea itsekin uudestaan. Noista kahdesta vaihtoehdosta kannatan Tonttujen kutsua, Googlen perusteella näyttää ja kuulostaa ihanalta!
- Vlad
- Harrastelija
- Sanamäärä: 70 193/75 000
- Viesti:
Mulla on kesken Kuninkaan paluu, Season of Storms ja Myrskyluodon Maija leffakansilla (Tiina Lymin uuden leffan).
Koska totta kai mulla pitää olla samaan aikaan kesken useita kirjoja. Ja hoksasin, etten mun Witcher-kaudella lukenut Myrskykautta, vaikka kaikki muut Witcher-kirjat luin. Nyt korjaan sitten senkin virheen.
Koska totta kai mulla pitää olla samaan aikaan kesken useita kirjoja. Ja hoksasin, etten mun Witcher-kaudella lukenut Myrskykautta, vaikka kaikki muut Witcher-kirjat luin. Nyt korjaan sitten senkin virheen.
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
Aloitin tänään Brandon Sandersonin Ylenemisen kaivon. Edellisen osan lukemisesta on useampi vuosi ja huomaan että muistikuvat siitä ovat vähän hatarat. No, jospa se palautuisi mieleen tässä pikku hiljaa.
Sain Ellibsin kautta lainaan Ilkka Auerin Kymnaasin, eli ehkä lueskelen sitä, mikäli vain saan aikaan.
Meneillään Finlandia-voittaja Sirpa Kähkösen romaani 36 uurnaa. En ole vielä toistaiseksi kovin vaikuttunut, vaikka on saanut Suomen suurimman kirjallisuuspalkinnon.
You don't have to be like everybody else.
Mä tykkäsin Kymnaasista! Mulla roikkuu lainassa Kalmankuu, jatko-osa Anastasialle. En vain saa luettua sitä, kun ei ole sellainen olo että kaipaisin yhtään lisää horroria elämääni, vaikka Ilkka Auerin kirjoista tykkäänkin.
Mulla on aivan alussa James N. Freyn How to write a damn good novel. Tai oikeastaan prokrastinoin sen aloittamista siten, että postaan kaikkialle aloittavani juuri sen lukemisen.
Eino Santasen novellikokoelma rakas kapitalismi pilkku. Oon tykännyt, vaikken yleensä lue novelleja. Eino Santanen on mun opettaja ja tukilukija Kriittisessä korkeakoulussa ja halusin tutustua hänen tuotantoonsa. Runoilleen en lämmennyt.
You don't have to be like everybody else.