Istunnon vanheneminen?

Tälle alueelle voit jättää palautetta yhteisön toiminnasta, kehitysehdotuksia ja kysyä kysymyksiä, jos et tiedä, mistä jokin löytyy tai minne postata jokin asia.
Quirinea
Kiltavalvoja
Sanamäärä: MARRAS 1803/3600 min
Viesti:

Istunnon vanheneminen?

Viesti Kirjoittaja Quirinea »

Täältä näköjään lentää pihalle aika äkkiä kun jättää istunnon oleskelemaan (olenpahan oppinut muistamaan salasanani...)

Onko se tarpeen jostakin syystä? Aika monessa paikassa nykyään istunto jää jopa päiväkausiksi auki nii ettei tarvitse kirjautua uudestaan (poikkeuksena lähinnä pankkipalvelut).
haikailutaide
Riimittelevä runomestari
Viesti:

Re: Istunnon vanheneminen?

Viesti Kirjoittaja haikailutaide »

Voikohan johtua jostain omista selaimen evästeasetuksista? En tiedä admin-pään säätöjä, mutta itselläni istunto ei ole vauhdilla vanhennut. Mun ei ainakaan ole pariin päivään tarvinnut kirjautua sisään uudelleen kännykällä eikä koneella.
Kirjoitan eeppistä folklore-fantasiaa aikuiseen, mutten "kummaan" tyyliin; SuSu ja Pusu samassa Maailmanjärven maailmassa, Yksisarviset jossain muualla.
Hautumassa myös historiallinen romantasia-aihio ja lasten/nuorten hevoskirjasarja.
Quirinea
Kiltavalvoja
Viesti:

Outoa siinä tapauksessa, kun samalla selaimella ja koneella moni muu istunto on pysynyt pystyssä. Pitääpä vilkaista asetuksiaan. Minulle on tässä koko ajan käynyt niin, että kun käyn tekemässä jotain muuta niin enkös taas ole lentänyt pihalle.
HölöPöllö
Raapustelija

Viesti Kirjoittaja HölöPöllö »

Mulla myös lentää pihalle aika nopeaan ellei ole koko ajan selaamassa yms....
”Elämä on aika kummallista. Tässä sitä on ikänsä uskonut, että hopeatarjotinta voi käyttää vain yhdellä tavalla, ja sitten se onkin paljon parempi johonkin aivan muuhun.” -Muumimamma
625,691 sanaa Nanon aikana yhteensä kirjoitettu. Nanoilin vuodesta 2013.
Vlad
Harrastelija
Sanamäärä: 70 193/75 000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vlad »

Mulla ei ole vielä kertaakaan vanhentunut istunto - eli epäilisin, että jostain henk.koht. asetuksista kyse. Ainakin omaan järkeen kuulostaisi loogisimmalta selitykseltä.
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
Quirinea
Kiltavalvoja
Viesti:

Yritin etsiä ja forkan asetuksissa ei ole mitään, mikä voisi selittää.
Vlad
Harrastelija
Viesti:

”Muista minut”-avain vois olla yks selittävä tekijä - tai sitten selaimen evästeasetukset. Itsellä oli alkuun ongelmia sen kanssa, että muista minut -täpästä huolimatta foorumi ei muistanut, mutta sen syyksi paljastui se, että sillä hetkellä foorumi ohjautui suojaamattomaan yhteyteen. Eli ei sinänsä sama ongelma ja tämä mun ongelma taitaa olla jo korjattu. Mutta en tiedä voisko istunnon vanhenemiseen löytyä selitys jostain selaimen asetuksista. Itse en osaa tämän paremmin, koska tällä hetkellä oon kännykän varassa ja siitä on aikaa, kun oon viimeksi pööpöillyt selaimen asetuksissa tietokoneella (ja mä en todellakaan ole tietokone savvy.
Quirinea
Kiltavalvoja
Viesti:

Ööööö. Nyt löysin sen kohdan ja se kertoo "Muista minut avaita ei ole muistissa" (sic. typo!). Eikä siinä ole mitään mihin voisi suhtautua...

Mistä moinen pitäisi löytyä? Vai tuleeko se kirjautuessa ja en ole huomannut sitä?
Keiju
Kiltavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keiju »

Mulla se on kirjautuessa aina valittavana. Kattelin itsekin asetuksia ja sieltä voi valita että unohtaa sen tietyn kohdan muista minut. Jännästi ainakin itsellä näyttää eri ip-osotetta siinä vaikka samaa nettiä, kiinteää, käyttänyt koko ajan tänne kirjautuessa.
TYÖN ALLA OLEVAT TEKSTIT

Lasilintu (esilukukierroksella)
Escad-trilogia osa 1
Kristallituli
Suomeen sijoittuva vielä nimetön
Quirinea
Kiltavalvoja
Viesti:

Ns. kiinteää IP:tä ei kai voi saadakaan kuin erikseen sopimalla ja maksamalla.

Sen takia muuten ns. IP-banni ei ole hyvä ajatus: se bannattu saa vähän ajan kuluttua eri IP:n ja se edellinen on jollakulla muulla. Huonolla tuurilla toisella ihan viattomalla saman palvelun käyttäjällä.
Vlad
Harrastelija
Viesti:

Quirinea kirjoitti: 10 Joulu 2023 21:28 Sen takia muuten ns. IP-banni ei ole hyvä ajatus: se bannattu saa vähän ajan kuluttua eri IP:n ja se edellinen on jollakulla muulla. Huonolla tuurilla toisella ihan viattomalla saman palvelun käyttäjällä.
Joo, mulla on kokemusta tästä. Joskus vuosia sitten jollain toisella foorumilla en kerran päässyt kirjautumaan sisään, koska se IP-osoite, mikä mulla sattui sillä hetkellä olemaan oli ilmeisesti bannattu. Ja oon aika varma siitä, että se oli nimenomaan IP-banni, koska olin julkisella tietokoneella ja tiedän varmaksi, että bannien oikea kohde en ollut minä.
Quirinea
Kiltavalvoja
Viesti:

Minä nyt jatkan ihmettelyä tähän. Ihan varmasti olen muistanut nyt sen "muista minut" täpän, mutta nyt olen lentänyt taas lyhyin välein pihalle. (viikon sisään pari kolme kertaa). Mikähän on ongelmana?
Southpaw
Kiltamestari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Southpaw »

Vietin reilun tunnin kaninkolossa ja koitin googlettaa mahdollisia syitä ja luulen, että sun kohdalla on kyse just ip:osoitteista koska se kuulosti ainoalta järjelliseltä syyltä joka sopis tähän tilanteeseen 🤔

Ymmärsin että se remember me siis monen muun yksityiskohdan lisäksi vertaa sillä hetkellä käytössä olevaa ip:tä edellisellä kerralla käytössä olleeseen ja jos se pitää ip:tä liian erilaisena niin se heittää ulos. Jos katsot vaikka jostain sun omasta viestistä tiedot modeoikeuksilla niin sulla näkyy todella monta todella erilaista ip:tä, joissa kaikki osoitteen neljä osaa on erilaiset kun taas valtaosalla muista käyttäjistä ne eniten käytössä olleet ip:t on sellaisia, että vähintään osoitteen kaksi ekaa osiota on aina samat, niin että vaan kaksi vikaa osiota siitä x.x.x.x rimpsusta vaihtuu. Säädin ratkaisuna jotain ip osoitteen varmennus asetuksia löysemmiksi siten, että se tarkistaisi vaan ne kaksi ekaa osiota (ennen tarkisti kolme ekaa), mutta sen löysemmäksi tuota tarkistusta ei saa ilman, että sen laittaa kokonaan pois päältä ja se taas ei tietoturvan vuoksi olisi suositeltavaa.
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Quirinea
Kiltavalvoja
Viesti:

Ei voi mitään... ja omat systeemit ei oo muuttuneet mihinkään, sama DNA:n ns. kaapelimodeemi ja kone samalla pöydällä....
Vastaa Viestiin