[K] Kaksi pitkäaikaista kirousta, jotka eivät kuitenkaan tapa

Tarvitsetko hahmolle nopeasti nimen, mutta oma pääsi lyö tyhjää? Millainen hallintomuoto oli Kuubassa vuonna 1758? Onko sinulla hieno hahmoidea, mutta et pysty sisällyttämään hahmoa omaan tarinaasi, vaikka hän selkeästi ansaitsisi olla osa jotain? Täällä voit sekä jakaa, että vastaanottaa ideoita käyttöösi. Pyydän, että luette kuitenkin alueen säännöt, ennen kuin postaatte ketjuja tälle alueelle.

Valvoja: Quirinea

Huurre
Harrastelija
Sanamäärä: 73 651 / 50 000
Viesti:

[K] Kaksi pitkäaikaista kirousta, jotka eivät kuitenkaan tapa

Viesti: # 3507Viesti Huurre »

Tarvitsen mun Harry Potter -fanfictioon (esitellyt mm. tässä viestissä) kaksi kirousta.

Henkilö A, jonka vanhemmat ovat kahdesta varsin vahvasti pimeää taikuutta käyttävästä suvusta, kiroaa kaksi jästiä (taikomatonta ihmistä) sellaisilla kirouksilla, joihin ei ole tiedossa vastakirousta, kyseiset kiroukset eivät tapa (tai sitten tappavat esim. 20-30 vuoden päästä), mutta aiheuttavat vähintäänkin henkistä tuskaa ja ne ovat sillä tapaa huomaamattomat, että kukaan ei epäilisi kirousta syyksi oireiden perusteella. Kiroamisen syynä on
näiden kahden käyttämä henkinen sekä fyysinen (hyvin rankka) väkivalta lasta kohtaan
(kaunistellen väkivalta, spoilerin takana tarkemmin, mutta ei graafisesti), joten kiroukset voisivat jollain tapaa reflektoida sitä.

Mä olen näitä miettinyt jo viikon, eikä vieläkään mielessä mitään! Periaatteessa kumpikin voidaan kirota samalla kirouksella, mutta ajattelin vähän, että herättää vähemmän epäilyksiä, jos ne olisivat eri. Ja haen siis kirouksen vaikutusta, kehittelen muun sen pohjalta. :grin:

Tuleeko mieleen mitään?
Työn alla:
Käärmeiden kuningatar (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 2): 42 343
The Promise in His Eyes (HP fanfiction): 21 110

Valmista vuonna 2024:
Valon ja pimeyden kruunuprinssi (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 1): 71 674
punnort
Harrastelija
Viesti:

Re: [K] Kaksi pitkäaikaista kirousta, jotka eivät kuitenkaan tapa

Viesti: # 3508Viesti punnort »

Mä olen pitkän aikaa miettinyt sellaista kirousta joka aiheuttaa sen, että kirotun ihmisen kanssa tekemisissä oleville ihmisille alkaa tapahtua kaikkia luonnollisia onnettomuuksia (sairauksia, lato palaa, joutuvat varkauden uhriksi ym.). Mitään varmaa ei tietenkään selviä, johtuvatko onnettomuudet kirotusta ihmisestä, mutta luonnollisesti kaikenlaisia huhuja alkaa liikkua. Tämä tekee saa kaikki olemaan hyvin varuillaan kirotun ihmisen suhteen, ja hänen sosiaalisessa statuksessaan tapahtuu huomattavaa laskua.
Huurre
Harrastelija
Viesti:

Viesti: # 3509Viesti Huurre »

punnort kirjoitti: 27 Huhti 2024 22:14 Mä olen pitkän aikaa miettinyt sellaista kirousta joka aiheuttaa sen, että kirotun ihmisen kanssa tekemisissä oleville ihmisille alkaa tapahtua kaikkia luonnollisia onnettomuuksia (sairauksia, lato palaa, joutuvat varkauden uhriksi ym.). Mitään varmaa ei tietenkään selviä, johtuvatko onnettomuudet kirotusta ihmisestä, mutta luonnollisesti kaikenlaisia huhuja alkaa liikkua. Tämä tekee saa kaikki olemaan hyvin varuillaan kirotun ihmisen suhteen, ja hänen sosiaalisessa statuksessaan tapahtuu huomattavaa laskua.
Oijoijoi tämäpä muuten kuulostaa ihan todella hyvältä, miks en tajunnut yhtään aikaisemmin, että se kirous voisi vaikuttaa myös muihin ihmisiin. Tämä on just loistava toiselle näistä! :grin: (Kumpikin kirousten kohteista myös vihaa taikuutta sydämensä kyllyydestä, joten se, että he itse alkaa ajatella kirouksen olevan syypää, lisää heidän henkistä tuskaa.)
Työn alla:

Valmista vuonna 2024:
Valon ja pimeyden kruunuprinssi (HP fanfiction, Kruunuprinssi-sarjan osa 1): 71 674
Quirinea
Kiltavalvoja
Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
Viesti:

Viesti: # 3515Viesti Quirinea »

Minulle tuli ihan tylsästi mieleen "reumatismi". Eli mystiset kolotukset siellä täällä, joille ei löydy mitään syytä.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Southpaw
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 3525Viesti Southpaw »

Tuosta spoilerien takaisesta tuli mieleen idea, että kenties toinen kirouksista voi olla painajaisten näkeminen siten, että kirouksen kohde näkee säännöllisesti unta siitä kuinka joutuu itse samojen tekojen kohteeksi kuin mitä itse on tehnyt. Painajaisten ei tarvitse toistua joka yö, mutta riittävän usein, että pitkällä aikavälillä se voi vaikuttaa kirotun mielenterveyden lisäksi myös unenlaatuun ja siihen kuinka paljon vähemmän tulee nukuttua kun haluaa vältellä painajaisia?
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Huurre
Harrastelija
Viesti:

Viesti: # 3532Viesti Huurre »

Quirinea kirjoitti: 28 Huhti 2024 00:41 Minulle tuli ihan tylsästi mieleen "reumatismi". Eli mystiset kolotukset siellä täällä, joille ei löydy mitään syytä.
Jotain tämän tyyppistä alunperin ajattelin, mutta se tuntui todella tylsältä, eikä tunnu aiheuttavan riittävästi haittaa ja tuskaa verrattuna siihen, että mistä heitä rankaistaan. :D Mutta hyvä ajatus on lisätä tämä johonkin muuhun mukaan!
Southpaw kirjoitti: 28 Huhti 2024 05:03 Tuosta spoilerien takaisesta tuli mieleen idea, että kenties toinen kirouksista voi olla painajaisten näkeminen siten, että kirouksen kohde näkee säännöllisesti unta siitä kuinka joutuu itse samojen tekojen kohteeksi kuin mitä itse on tehnyt. Painajaisten ei tarvitse toistua joka yö, mutta riittävän usein, että pitkällä aikavälillä se voi vaikuttaa kirotun mielenterveyden lisäksi myös unenlaatuun ja siihen kuinka paljon vähemmän tulee nukuttua kun haluaa vältellä painajaisia?
Tämäkin kuulostaa tosi hyvältä ja sopisi toiselle näistä todella hyvin! Pitää vielä käännellä ja väännellä myöhemmin, että kuka kirotaan milläkin, kun punnortin idea on sellainen, joka aiheuttaisi koko perheelle anyway tuskaa ja voisi aiheuttaa epäonnea ja onnettomuuksia kirotun puolisolle ja lapselle. Mulla on vähän tunne, että jossain vaiheessa saattoi käydäkin jokin vastaava mielessä, mutta sen totta kai kerkesin unohtamaan. :D

Kiitoksia, näillä pääsen jatkamaan, mutta ehdottomasti jos tulee muilla lisää ideoita, niin otan niitä vastaan, koska vielä jossain vaiheessa tämän projektin aikana tulen tarviimaan vähän synkempiä kirouksia.
Työn alla:

Valmista vuonna 2024:
Timli
Raapustelija
Viesti:

Viesti: # 3544Viesti Timli »

Lieviä harhoja, esim. näkee likaa joka puolella, sitten hämähäkinseittejä, sokeritoukkia, torakoita, viimein alkaa tuntea että ihon alla kulkee jotain. Lopulta siivoaa ja pesee itseään raivopäisenä, käyttäytyy siis kuin olisi pakko-oireinen häiriö. (Ja tämän ei ole tarkoitus loukata ketään, itselläni lieviä harhoja ja ocd-oireilua stressistä).
Seitsemän yli kaksi (nuorten fantasiaromaani, vielä 1 editointipuristus ennen ammattilaisen silmää)
Tätä tietä uniin (runokokoelma, kustantamokierroksella)
Vuorenpeikon mielitietty ja muita runoja (suunnitteilla julkaisu 2025)
Vastaa Viestiin