Syyskuu 2024 - Vladimir Nabokov: Kutsu mestaukseen
Valvoja: Emeritusa
Syyskuu 2024 - Vladimir Nabokov: Kutsu mestaukseen
Syyskuun lukupiirikirjaksi on valittu Vladimir Nabokovin Kutsu mestaukseen.
Ehdotuksia lukuaikatauluksi saa antaa, kirjassa näyttäisi olevan 251 sivua kirjakaupan mukaan. Itse ehdotan 10 sivun päivävauhtia, jää aikaa enemmälle keskustelullekin.
Ehdotuksia lukuaikatauluksi saa antaa, kirjassa näyttäisi olevan 251 sivua kirjakaupan mukaan. Itse ehdotan 10 sivun päivävauhtia, jää aikaa enemmälle keskustelullekin.
Re: Syyskuu 2024 - Vladimir Nabokov: Kutsu mestaukseen
Lähikirjastossa ei ole, mutta löytyisi suoraan hyllystä naapuripaikkakunnalta ja sinne on muutenkin menoa jokin päivä!
Meidän alueen kirjastoissa on tätä ruhtinaalliset 2 kappaletta, molemmat lainassa. Jospa sitä syyskuun alussa tämän saisi.
Täytyy kyllä sanoa, että en vielä ole perehtynyt edes takakansitekstiin, mutta nimi on ainakin hätkähdyttävä.
Mie luin jonkinmoisen kuvauksen kun menin kattoon verkkokirjastosta, kiinnostuin ja tein varauksen, mut en kyllä enää muista yhtään mitä siellä luki. Kirjan nimi on kyllä hätkähdyttävä, siksi osaltaan kiinnostuin myös. Nabokovia en ole lukenutkaan vielä, vaikka tarkoitus on ollut. Ehkä tästä on hyvä aloittaa.
Minulla Nabokovin tuntemus rajoittuu siihen, että tiedän Lolitan, ja senkin juuri populaaritietämyksen verran ("Eikö se ole se kirja, jossa irstas äijä kuolaa teinitytön perään..."). Suomentaja Orlovin haastattelu Luomiskertomus -podcastissa oli ajatuksia antava.
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Minä jokin aika sitten luin Lolitan (taisi olla Helmet-haaste: kielletty kirja...).
Odotan mielenkiinnolla. Varaamaan joutui, mutta jono ei ollut pitkä. PK-seudulla oli vapaita kappaleita (olin hiukan huolissani, kun kirja on uusi).
Odotan mielenkiinnolla. Varaamaan joutui, mutta jono ei ollut pitkä. PK-seudulla oli vapaita kappaleita (olin hiukan huolissani, kun kirja on uusi).
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Kävin eilen hakemassa tämän kirjastosta (PK-seudulla). Varasin, mutta tuli tosiaan ihan parissa päivässä omaan kirjastoon. Jossain esittelytekstissä ja kansiliepeessäkin mainittu kuolemaantuomio "tieto-opillisesta eksyttämisestä" kuulosti niin mainiolta, että äänestin siksi tätä kuukauden kirjaksi.
Minäkään en ole lukenut Nabokovilta muuta kuin Lolitan, joka oli minusta todella hyvä. Odotan siis innolla tämän lukemista.
Minäkään en ole lukenut Nabokovilta muuta kuin Lolitan, joka oli minusta todella hyvä. Odotan siis innolla tämän lukemista.
Oho! Enpä lainkaan tajunnut, että tämä on Lolitan kirjoittajalta. En ole Lolitaa lukenut, mutta joskus kirjaston poistoista sellainen on kirjahyllyyni päätynyt.
Palkkapäivän kunniaksi laitoin kirjan tilaukseen.
Varasinpa minäkin tämän kirjastosta, PK-seudulla tosiaan näkyi olevan vapaita kappaleita joten eiköhän sellainen kulkeudu kotikirjastoon lähiaikoina. En ole lukenut Nabokovia aiemmin, edes Lolitaa, joten mielenkiintoista tutustua.
M.A.R.R.A.S.: 642/3000 minuuttia -- 100x100: 16/100 raapaletta
Sain kirjan tänään käsiini. Siinä näyttäisi olevan 20 lukua; saako siitä jonkin mukavan jaottelun lukutempoksi?
- Quirinea
- Kiltavalvoja
- Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
- Viesti:
Luku päivässä? Kuusi lukua viikossa? Olisi hyvä jos kaikki saisivat kirjan luetuksi niin että jää kuukaudesta aikaa keskusteluun.
Asiasta kukkaruukkuun: en ollut tiennyt että Vappu Orlov on yli kahdeksankymmenen! Ja kääntää siis yhä (minulla on mielikuva että olisin törmännyt häneen jollakin kääntäjien listalla).
Tuli mieleen Pentti Saaritsa joka myös yli kahdeksankymppisenä oli kääntänyt Aviadorille Borgesia.
(saas nähdä kuinka kauan itse uutta uraani jatkan)
Asiasta kukkaruukkuun: en ollut tiennyt että Vappu Orlov on yli kahdeksankymmenen! Ja kääntää siis yhä (minulla on mielikuva että olisin törmännyt häneen jollakin kääntäjien listalla).
Tuli mieleen Pentti Saaritsa joka myös yli kahdeksankymppisenä oli kääntänyt Aviadorille Borgesia.
(saas nähdä kuinka kauan itse uutta uraani jatkan)
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
Tässä ennen lukemisen aloittamista fiilistelen kirjan ulkoasua (Jussi Kaakisen suunnittelema kansi): siinä on mielestäni retroa ilmettä, jotain ehkä 50 - 60 -lukuihin vivahtavaa?
Minulle tulee mieleen osimoilleen kymmenvuotias minä lukemassa isovanhempieni luona jotain kotimaisia ja ulkomaisia klassikkoja niitä täysin ymmärtämättä mutta viihtyen - ehkä jotain sellaista toivon tältäkin teokselta
Minulle tulee mieleen osimoilleen kymmenvuotias minä lukemassa isovanhempieni luona jotain kotimaisia ja ulkomaisia klassikkoja niitä täysin ymmärtämättä mutta viihtyen - ehkä jotain sellaista toivon tältäkin teokselta
Vielä ei ole muuta sanottavaa, mutta pakko oli mennä säästämään seutuvarauksen hinta ja varata kirja suoraan Tampereelle, joka ei ole edes naapurikunta, mutta jossa kirja oli tarjolla... Ajokustannuksia tulee varmasti enemmän, mutta hommasinpa itselleni Tampere-päivän. :D