Mitä kirjaa luet juuri nyt?

Tällä alueella voi keskustella kirjallisuudesta ja sarjakuvista.

Valvoja: Emeritusa

Ael
Kiltamestari
Viesti:

Mitä kirjaa luet juuri nyt?

Viesti: # 109Viesti Ael »

Otsikko kertookin melko kattavasti. Mikä kirja sinulla on kesken tällä hetkellä?
Crysarcher
Aloittelija

Re: Mitä kirjaa luet juuri nyt?

Viesti: # 113Viesti Crysarcher »

Tällä hetkellä on kesken Sara Norjan Alkemian historia! Vähän sellaista tietokirjaa tuleviin ideoihin, mutta tähän mennessä mielenkiintoinen!
Southpaw
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 122Viesti Southpaw »

Oi, tuosta Crysarcherin lukemasta kirjasta kävin kuuntelemassa kirjailijan haastattelua tänään Tampereen kirjafestareilla ja tuli itsellekin lisättyä se Good readsiin.

Itsellä on tällä hetkellä alkamassa Elly Blaken kirjoittama Frostblood
Keskeneräiset ja niiden sanamäärät
Kuoleman Jumalatar: 128,649
Tie ninjaksi: 10,838
Vlad
Harrastelija
Sanamäärä: 70 193/75 000
Viesti:

Viesti: # 126Viesti Vlad »

Mulla on tällä hetkellä muutamakin kirja kesken (normitilanne mulla), mutta aktiivisimmin lukemisen alla kuitenkin John Lister Kayen Footprints in the Woods (näätäeläinten toilauksia Aigasissa Skotlannin Ylämailla, ymmärtääkseni enemmän semmoinen omaelämäkerrallinen siinä mielessä, että kertoo herran omasta elämästä näätäeläinten kanssa. Genreksi tälle on mun käsitteekseni jossain määritelty science.
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
Ael
Kiltamestari
Viesti:

Viesti: # 137Viesti Ael »

Kuuntelen itse tällä hetkellä Agatha Christien Roger Ackroydin murhaa ties monettako kertaa. Agatha Christie on luotto- ja lohtukirjailijani, joten kuuntelen yhä uudelleen ja uudelleen hänen teoksiaan. <3
Crysarcher
Aloittelija

Viesti: # 148Viesti Crysarcher »

Oi, Agatha Christie! Kuuntelin justiinsa pitkästä aikaa äänikirjana Mysterious Affair at Stylesin, eli Poirotin seikkailujen alkua. Agatha Christiessä kyllä on sitä jotain! Erityisesti rakastan juuri Poirot-tarinoita.
Quirinea
Kiltavalvoja
Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
Viesti:

Viesti: # 149Viesti Quirinea »

Tulin juuri lukeneeksi Roger Ackroydin "viran puolesta" kun sitä oli lainattu kirjassa jota olen kääntämässä. Sehän oli "murharouvan" läpimurtoteos (eikä syyttä).
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
white elm
Aloittelija

Viesti: # 153Viesti white elm »

Omat lukemiseni koostuu 99-prosenttisesti fiktiosta ja siitä 95 prosenttia on sateenkaarikirjallisuutta. Tällä hetkellä on menossa kaksi fantasiakirjaa: Davinia Evansin Shadow Baron (e-kirja) ja Freya Marsken A Restless Truth (äänikirja). Molemmat vasta alkuvaiheessa ja vähän tökkii eteneminen kummankin kanssa ainakin vielä.
Vlad
Harrastelija
Sanamäärä: 70 193/75 000
Viesti:

Viesti: # 159Viesti Vlad »

Ael kirjoitti: Kuuntelen itse tällä hetkellä Agatha Christien Roger Ackroydin murhaa ties monettako kertaa. Agatha Christie on luotto- ja lohtukirjailijani, joten kuuntelen yhä uudelleen ja uudelleen hänen teoksiaan. <3
Mä tykkään kyllä Christien kirjoista, mutta tuosta nimenomaisesta kirjasta en jotenkin innostunut, kun mua alkoi häiritsemään alun infodump. And then there were none oli kyllä upea, tykkäsin hirmusti siitä (oli myös lukioaikoina yksiä ekoista kirjoista, jotka luin englanniksi).

Ja tällä hetkellä mulla on kesken myös Siri Pettersenin Odininlapsi, romaani, joka sai Roudan viimeiset palaset loksahtamaan paikoilleen, vaikka oma käsikirjoitukseni ei muistuta Korpinkehiä millään muotoa. Paitsi että molemmissa on päähenkilönä muistaakseni punapää.
Et Eärello Endorenna utúlien.
Sinomë maruvan ar Hildinyar tenn' Ambar-metta.
Saarnetar
Raapustelija
Sanamäärä: 18104/25000

Viesti: # 161Viesti Saarnetar »

Mulla on tällä hetkellä kesken Lena Nguyenin We have always been here. Tää on ollut kesken jo jonkin aikaa. En tiedä mikä siinä hidastaa, mielenkiintoinen tarina ja ihan kivasti kirjoitettu. Mutta jostain syystä tämän lukeminen ei etene kovin nopeasti.
Marras 18 104/25 000
Joulukalenteritarina 6936
Saarnetar
Raapustelija
Sanamäärä: 18104/25000

Viesti: # 162Viesti Saarnetar »

white elm kirjoitti: 04 Joulu 2023 15:52 Omat lukemiseni koostuu 99-prosenttisesti fiktiosta ja siitä 95 prosenttia on sateenkaarikirjallisuutta. Tällä hetkellä on menossa kaksi fantasiakirjaa: Davinia Evansin Shadow Baron (e-kirja) ja Freya Marsken A Restless Truth (äänikirja). Molemmat vasta alkuvaiheessa ja vähän tökkii eteneminen kummankin kanssa ainakin vielä.
Oletkos jo lukenut Eliot Schreferin The darkness outside us? Täältä todella vahva suositus kirjalle. Se kannattaa sitten lukea ilman, että lukee kirjasta liikaa tietoa. Toki esim. Goodreadsin kirjan esittelyn voi lukea, mutta mitään muuta ei sitten kannatakaan lukea.
Marras 18 104/25 000
Joulukalenteritarina 6936
Hahtuva
Aloittelija

Viesti: # 164Viesti Hahtuva »

Itsellä on vielä hetken kesken Emma Donoghuen Ihme, mutta lähipäivinä olisi tarkoitus saada se vihdoin luettua loppuun!
Quirinea
Kiltavalvoja
Sanamäärä: Raapaleita 74 / 100
Viesti:

Viesti: # 165Viesti Quirinea »

Juuri nyt ei ole fiktiota kesken, mutta äskettäin palautin kirjastoon Niillas Holmbergin kirjan Halla Helle (ja kävin sujauttamassa se Helmet-tyrkkyihin kohtaan "etninen vähemmistö").

Kirja oli kyllä mielenkiintoinen. Sen alku kyllä lupasi vielä enemmän: ensimmäiset sivut olivta "vau, millaista kieltä ja ilmaisua", valitettavasti myöhemmin tuli sitten myös kuivan tieteellisesti kuvailtua psykologiaa ja politiikkaa, siinä mielessä ensivaikutelma hiukan lässähti. Mutta ehdottomasti lukemisen arvoinen.
H.E.I.N.Ä.16046 / 16000 sanaa
RikuY
Harrastelija

Viesti: # 169Viesti RikuY »

Minulla on yleensä vähintään jokin puolentusinaa kirjaa kesken, osa lähtee kulkemaan vauhdikkaammin ja osa jää junnaamaan. Jos nyt vaikka katsoisin kolmen kärkeä.... Vanhan kertaamista edustavat formaalilogiikan perusteiden oppikirja ja jokin selviytymisopas; kaunokirjallisena uutuutena sitten luen Colin Whiteheadin Kieron miehen manifestia (Otava 2023; alkuteos Crook Manifesto 2023, suomentanut Markku Päkkilä) - 70-luvun Harlemiin sijoittuva teksti, joka kyllä toimii minulle.
white elm
Aloittelija

Viesti: # 170Viesti white elm »

Saarnetar kirjoitti: Oletkos jo lukenut Eliot Schreferin The darkness outside us? Täältä todella vahva suositus kirjalle. Se kannattaa sitten lukea ilman, että lukee kirjasta liikaa tietoa. Toki esim. Goodreadsin kirjan esittelyn voi lukea, mutta mitään muuta ei sitten kannatakaan lukea.
Kyllä olen lukenut! Olikin sitten vähän erilaisempi lukukokemus kuin takakansitekstin perusteella oletin. :D Ja todellakin, ei kannata lukea mitään arvosteluja ym. siitä etukäteen. Mulla on paha tapa aina välillä lukea spoilereita, jos en ole ihan varma, haluanko jonkun kirjan lukea vai en, mutta onneksi ton kohdalla se jäi välistä.
Vastaa Viestiin