Kylläkyllä! Tuossa on vielä täysin puhdas läiskä ja tuolla kulmassa toinen... Ei vaan! Rohkeasti vaan kaikki katit pöydälle! Tämä homma ei ole kiinni nopeudesta.Ceridwen kirjoitti: 08 Tammi 2024 02:06 Täällä oli näköjään ajatuksena tuoda logoideoita esille joulukuun puolella, mutta kuvaehdotuksia ei ole vielä kuin yhdeltä, joten pohdin tässä että ehkä kehtaan lisätä omia ideoitani pöydälle jos pöydällä kerran on tilaa. :D
Loistavaa! Itselleni tuo vaakuna ideana on ollut vähän hankala puristettua muotoon. Itse tykkäsin todella kovasti siitä kirjoituskoneesta, mutta itse laittaisin paperiarkkiin vain K-kirjaimen tai kaksi.Logon - tai kiltatunnuksen - suhteen innostuin itse käytännössä tuosta vaakuna-ajatuksesta, vaikka se lainaakin vähän Nanon puolelta. Sen ei tarvitse kuitenkaan visuaalisesti muistuttaa sitä vaakunaa lainkaan. Samoin mietin tuota Finin sulkakynää, joka on kiva kirjoittamisen ja luovuuden symboli enkä siksi sulkisi sitä mahdollisuutena täysin pois. Tykkään myös tuosta tyylitelty alkukirjain -ajatuksesta etenkin logona koska se olisi tarpeeksi yksinkertainen vaikka siinä olisi koristeita.
Alla olevasta linkistä löytyy (toivottavasti) pari luonnoskirjasivua mihin raapustelin ideoita (ja kyllä, eksyin heraldiikkaa käsitteleville sivuille tutkimaan asiaa ja meninpä jopa niinkin pitkälle että mietin pitäisikö tällainen vaakuna rekisteröidä ja tehdä viralliseksi ;D). En saanut luonnoskirjaani kuin lähinnä noita vaakunajuttuja, sillä tyylikäs krumeluuri-K ei ihan lähtenyt kynästä tänään. Niin, ja tosiaan! Nämä ovat vain lyijärihahmotelmia, ja jos näistä kukaan innostuu voisin tehdä myös värilliset ja/tai digitaaliset versiot jostain.
No, mökkiä tehdessäni olin hyvin joulutunnelmissa ja lähin puukynä oli punainen, joka ehkä vaikuttaa asiaan. (Lisäksi olin tyystin unohtanut campin ja sen leirimökkijärjestelyt...) Olen mielissäni, kun jälki kelpaa. Southpawin malli on varmaankin hyvin lähellä sitä, mitä haetaan, joo... [rapsuttaa olematonta partaansa]Derimianin töistä vielä muuten kommentoisin, että niistä tulee kiva tunnelma, mutta tuo mökkihomma tosiaan ei ajatuksena jotenkin minulle iske, vaan lähinnä tulee sellainen jouluinen fiilis. Koristeellinen K taas on mielestäni hyvä logoksi, ja nätimpi kuin omat pikaiset K:ni - sille voisi laittaa vielä neliötaustan jolla on jokin reunus, jotta se varmasti erottuu foorumin tyylipohjasta tai muusta kuvituksesta?